seo online marketing logo

Buckaroo toonaangevende leverancier van betaaloplossingen start vanaf vandaag een samenwerking met SEO Online Marketing, internetmarketing bureau uit Breda.

De wereld van online betaalmethodes verandert dagelijks. Met de expansiedrift van de Nederlandse webwinkeliers en online ondernemers als drijfveer. Buckaroo helpt online ondernemers om hun binnenlandse en buitenlands betaalverkeer te stroomlijnen.

Buckaroo heeft, mede door de recente overname door Intrum Justitia, een nog sterkere ambitie om de komende tijd verder te innoveren en te groeien. Bij deze groeistrategie hoort ook het online vindbaar zijn zodat het klantenpotentieel op de website van Buckaroo terecht komt.

Website optimalisatie zorgt voor meer klantcontacten

Om deze online groei ambitie te verwezenlijken heeft Buckaroo gekozen voor een samenwerking met SEO Online Marketing uit Breda. Door structurele website optimalisatie voor de zoekmachines, conversie optimalisatie en daarna het gericht inzetten van Google Adwords campagnes zal SEO Online Marketing zorgen voor een boost aan klantcontacten.

‘Na onderzoek onder een aantal internetmarketing bureaus hebben wij gekozen voor SEO Online Marketing. Door een aantal concrete eye openers bij onze eerste kennismaking hebben wij het volste vertrouwen in een succesvolle samenwerking ’aldus Menno Hoek, Marketing & Communicatie Manager Buckaroo.

SEO consultancy en Google Adwords workshops

Hiernaast zet Buckaroo ook SEO consultancy in door middel van gerichte inhouse Adwords workshops om meer rendement te gaan behalen uit de online bestedingen. Google Adwords zal in de toekomst met name actiematig worden ingezet rondom de lancering van innovaties en speciale acties met partners van Buckaroo.

De positie van je Google advertentie hangt grofweg af van twee factoren; uw bod – hoeveel wenst u maximaal te betalen voor een toppositie, en  uw kwaliteitsscore – hoe relevant is uw zoekwoord voor de advertentietekst en de zoekopdracht van gebruikers.

Via het tabblad zoekwoorden in uw AdWords account kunt u de status bekijken van een zoekwoord. Hier geeft Google de numerieke kwaliteitsscore (1-10) weer. Sinds een aantal dagen zijn hier drie nieuwe beoordelingen bijgekomen, namelijk: verwachte klikfrequentie,  advertentierelevantie en ervaring op bestemmingspagina. Op een relatieve schaal geeft Google aan of je lager dan gemiddeld, gemiddeld of hoger dan gemiddeld scoort in vergelijking met andere adverteerders. Hierdoor krijg je meer inzicht in de Google Adwords kwaliteitsscores.

Verwachte klikfrequentie: zoekwoord (on)geschikt?

Met de verwachte klikfrequentie toont Google aan in welke mate er een kans is dat een zoeker via het ingestelde zoekwoord daadwerkelijk op uw advertentie klikt. Kortom: hoe is de match tussen uw zoekwoord en de advertentie? Deze functie werkt alleen bij exacte zoekwoorden en wordt berekend door prestaties van het zoekwoord in het verleden.

Advertentierelevantie: advertentietekst versus zoekwoord

De status van uw advertentierelevantie geeft aan hoe uw advertentietekst aansluit op het desbetreffende zoekwoord. Wanneer een zoekwoord ‘lager dan gemiddeld’ scoort, is uw zoekwoord en advertentietekst niet specifiek genoeg op elkaar afgesteld. Om dit te voorkomen adviseert Google meerdere advertentiegroepen aan te maken met hierin kleinere groepen zoekwoorden. Hierdoor creëer je een betere focus en advertentierelevantie.

Ervaring op bestemmingspagina: hoe presteert uw landingspagina?

Met de status ‘ervaring op bestemmingspagina’ geeft Google aan hoe zoekers die op uw advertentie klikken uw bestemmingspagina ervaren. Vinden ze daar snel en makkelijk wat ze ook daadwerkelijk zoeken? En is uw aangeboden informatie goed gestructureerd en nuttig? Een voorbeeld: een zoeker die zoekt op ‘zonnebrillen op sterkte’ en op uw advertentie klikt, heeft meer aan een landingspagina over alleen zonnebrillen op sterkte dan een landingspagina met de hele collectie aan zonnebrillen.

Wilt u meer weten over kwaliteitsscores?
Hugo van Mol
Google AdWords Specialist

Het percentage zoekopdrachten in Google Analytics laat sinds eind 2011 ook 'not provided' zien. Dit zijn mensen die zijn ingelogd in een Google account en vervolgens zoekopdrachten intypen. Tot en met februari was dit op de meeste websites slechts 5 tot 10%. Sinds begin maart zien wij bij veel van onze klanten het aantal bezoekers not provided explosief stijgen. In veel gevallen al boven de 30%!

Google analytics 'not provided' beperkt de analyse mogelijkheid

Het feitelijke probleem is dat je nu van zo'n 30% van de bezoekers via de Google zoekmachine niet meer kan zien wat hun oorspronkelijke zoekopdracht was in Google analytics. Hierdoor kan je lastiger rendement berekenen uit verschillende posities in Google en SEO investeringen. Je kan nu door de 'not provided' aanpassing in Google Analytics websitestatistieken ook lastiger traceren welke zoekopdrachten leiden tot een offerte, contactaanvraag of verkoop.

De toekomst van websitestatistieken met Google analytics

Matt Cutts, leidinggevende van het Google Webspam team, gaf begin dit jaar nog aan dat deze wijziging niet meer dan 10 procent zal beïnvloeden. SEO Online Marketing constateert nu in zeer korte tijd een enorme toename tot wel 30%. Google zelf geeft bij monde van Evelyn Kao, Product Manager aan dat men dit heeft gedaan om de gepersonaliseerde zoekresultaten van Google te beschermen als onderdeel van de nieuwe privacy policy van Google. Persoonlijk ben ik bang dat deze 'not provided' ontwikkeling in de toekomst zal leiden tot een tweedeling in Google analytics gebruikers. De gratis variant en.......... een betaalde variant van websitestatistieken.

Uw Google analytics websitestatistieken laten screenen door 1 van onze specialisten? Ontvang gratis Google Analytics tips!

Bastin van Oers
SEO Online Marketing

8 maart jl. introduceerde de Nederlandstalige AdWords blog de nieuwe feature ‘productvermelding’.  Dit geeft u de mogelijkheid uw product met een afbeelding naast uw advertentie weer te geven. Na de succesvolle introductie in de Verenigde Staten heeft Google vastgesteld dat de doorklik ratio twee keer zo hoog ligt dan bij ‘gewone’ tekstadvertenties. Vanaf eind deze week zouden alle Nederlandse AdWords gebruikers de mogelijkheid moeten hebben hun producten te tonen naast hun betaalde advertenties in Google.

Hoe vermeld ik producten in Google Adwords naast mijn tekstadvertenties?

Productvermeldingen zijn net als productextensies gekoppeld aan het Google Merchant Center. Dit hulpprogramma van Google geeft de mogelijkheid productvermeldingen te uploaden.  Wanneer uw AdWords account gekoppeld is aan het Merchant Center kunt u starten met het weergeven van producten naast uw zoekadvertenties. In tegenstelling tot productextensies, waar zoekwoorden en tekstadvertenties nodig zijn om de advertentie te activeren, worden productvermeldingen getoond wanneer er een match is tussen de zoekopdracht en het product.

Google merchant center productvermeldingen voordelen

De voordelen van een koppeling met het Google merchant center op een rijtje:

• Productvermeldingen zorgen voor kliks met meer kwaliteit en een twee keer zo hoog doorklik ratio (aldus Google)!
• Bereik klanten wanneer de zoekopdracht relevantie heeft met uw product assortiment.
• U kunt uw productvermeldingen gratis indienen in het Google Merchant Center.
• Beheer zelf uw actuele productinformatie en schakel snel aan de hand van de wensen van zoekers.

Kortom, wederom een zeer interessante uitbreiding in uw AdWords account met nieuwe mogelijkheden om online te scoren!

Wilt u meer weten over productvermeldingen via het Google merchant center?
Hugo van Mol
Google Adwords Specialist

Tijdens de opleiding Media & Entertainment Management kwam ik er al snel achter dat ik teksten SEO vriendelijk schrijven erg leuk vind om te doen. Na het succesvol afronden van deze studie ben ik actief geweest als onder andere webredacteur en tekstschrijfster. Ik wilde me graag verder ontwikkelen op het gebied van schrijven. Daarom ben ik Communicatie & Informatiewetenschappen gaan studeren met als specialisatie Tekst & Communicatie in Tilburg. Inmiddels zit ook dat diploma in mijn zak.

SEO teksten zijn steeds belangrijker voor een toppositie

Bij een ander internet marketing bureau heb ik mijn ervaring opgedaan als SEO copywriter. SEO teksten zijn steeds belangrijker voor een toppositie in Google, want 'Content = King'. Sinds kort werk ik bij SEO Online Marketing. Mijn werkzaamheden zijn hier onder meer het schrijven van SEO teksten om de websites van onze klanten zo goed mogelijk te positioneren in Google. De combinatie met marketing vind ik erg interessant. Je draagt met seo teksten bij aan de uitvoering van online marketing activiteiten en je bent resultaatgericht bezig. SEO schrijven gecombineerd met online marketing bevalt me dan ook goed. Daarnaast schrijf ik regelmatig artikelen voor een magazine. Door het volgen van cursussen als Journalistiek Schrijven blijf ik me verder ontwikkelen.

SEO copywriter bij SEO Online Marketing

SEO schrijven is iets wat ik graag doe. Creatief bezig zijn met tekst en puzzelen met woorden om uiteindelijk het juiste verhaal op 'beeldscherm' te krijgen. Dat doe ik met veel plezier. Vandaar dat ik als SEO copywriter volop uitdagingen heb bij SEO Online Marketing. Mijn naam? Annemiek, SEO copywriter.

Meer informatie aanvragen over SEO teksten?

De afgelopen maanden hebben wij 4 nieuwe collega's mogen verwelkomen bij internet marketing bureau SEO Online Marketing. Hierdoor is onze huidige locatie niet meer toereikend voor ons team. Wij hebben dan ook besloten om per 1 januari een nieuwe locatie aan de Markkade 1, 4815 HJ te Breda te gaan betrekken.

Internet marketing Breda vanaf Markkade 1

Aan de Markkade krijgen wij een flink kantoor met ruimschoots eigen parkeergelegenheid. In ons pand werken al onze internet marketing specialisten weer vanuit één grote open ruimte zodat we alle kennis met elkaar kunnen delen. Verder hebben we de beschikking over een aparte ruimte waar we internet marketing workshops en trainingen gaan verzorgen.

De koffie staat klaar bij hét internet marketing bureau Breda; SEO Online Marketing

Markkade 1
4815 HJ  Breda

Nú een afspraak maken om te brainstormen of internet marketing?

Na Facebook, Hyves en Twitter is ook Google sinds juni 2011 begonnen met een sociaal netwerk; Google+, met inmiddels al ruim 40 miljoen leden. Begin november werd het dan ook eindelijk mogelijk om een bedrijfspagina aan te maken op Google+, maar welk voordeel heeft u als bedrijf met Google+? En hoe moet u een pagina aanmaken?

Google + en Facebook, wat zijn de verschillen?

Het grote verschil tussen Facebook en Google+ zijn de kringen die uzelf kunt aanmaken. U kunt bijvoorbeeld een kring vrienden en een kring zakelijke partners aanmaken. Zo kunt u de berichten over de gezellige weekenden met de kinderen, scheiden van de zakelijke berichten en vice versa.

Ook met uw bedrijfspagina kunt u de berichten scheiden onder de kringen. Zo heeft u de medewerkers meestal wat anders te vertellen dan uw klanten of andere zakenrelaties. Echter kunt u ook openbare berichten sturen of naar alle kringen tegelijk.Het grote verschil tussen Facebook en Google+ zijn de kringen die uzelf kunt aanmaken. U kunt bijvoorbeeld een kring vrienden en een kring zakelijke partners aanmaken. Zo kunt u de berichten over de gezellige weekenden met de kinderen, scheiden van de zakelijke berichten en vice versa.De verschillen tussen Facebook en Google+

Hoe maak je een Google plus pagina aan?

Stap 1, Maak een Google+ account aan, zonder persoonlijk account kunt u geen bedrijfspagina aanmaken.

Stap 2, Maak een pagina aan, onderaan de pagina op uw account staat: een pagina maken.

Stap 3, Kies een categorie, u heeft de keuze uit:

  1. Een lokaal bedrijf, zoals restaurants, winkels en diensten.
  2. Een product of merk.
  3. Een bedrijf, instituut of organisatie.
  4. Kunst, ontspanning of sport.
  5. Overig, als het onder geen van die categorieën valt.

Stap 4, Kies een mooie profiel afbeelding, bijvoorbeeld uw bedrijfslogo.

Stap 5, Nu wordt het tijd om mensen op de hoogte te brengen van uw pagina, dit kunt u doen door de pagina te delen op uw persoonlijke profiel, maar er is ook een mogelijkheid om een knop te plaatsen op uw website.

Stap 6, Houd uw pagina up to date en verwaarloos de pagina niet. Mooie voorbeelden kunt u zien bij de bekende grote merken, waar wekelijks of zelfs dagelijks nieuwe berichten op komen te staan.

Het uitbreiden van uw Google+ netwerk

Met een bedrijfspagina is het niet mogelijk om zelf mensen toe te voegen, pas als zij u hebben toegevoegd kunt u ze zelf toevoegen aan uw kringen. Het is ook raadzaam om alle mensen toe te voegen die u hebben toegevoegd, zo zal uw pagina steeds bekender worden.

Een andere leuke tool van Google+ is de +1 knop, met deze knop kunnen mensen uw pagina aanbevelen. Wanneer u deze +1 knop koppelt aan uw website kunnen mensen, overal waar ze uw website tegenkomen, zien hoeveel aanbevelingen er al zijn vanuit zijn kringen. Het voordeel ten opzichte van een “retweet” of een “like”, is het moment dat een vriend een dienst of product “liked” u niet bezig hoeft te zijn met de betreffende dienst of het product. Mocht u dan na een paar maanden ook iets in die richting nodig hebben, is het eerste wat u gaat doen even “Googlen” en niet terugkijken welke dienst of product uw vrienden aanraden. Daar komt het voordeel van Google +1 om de hoek kijken. Want als u dan gaat “Googlen” op een dienst of product, kunt u gelijk zien welk merk of bedrijf wordt aanbevolen door uw vrienden. Want wat neemt de klant nou serieuzer dan aanbevelingen van een vertrouwde bekende?

 

Astrid Nieland

Junior Online Marketeer bij SEO Online Marketing

Wereldwijd maken maar liefst 750 miljoen mensen gebruik van Facebook en daar komen dagelijks nog ruim 600.000 nieuwe gebruikers bij. Het is dan ook zeer aannemelijk dat bedrijven zich ook meer moeten gaan profileren op het gebied van Facebook. Maar waarom is het nu juist zo interessant om hier iets mee te doen? En hoe moet u het aanpakken?

Facebook gebruiken als adverteerder

De reden dat Facebook zo is gegroeid heeft te maken met het gemak om in contact te komen of te blijven met vrienden, familie en kennissen, maar ook om in contact te komen met bepaalde groepen. Het is eenvoudig en iedereen is altijd bereikbaar, je hoeft niets meer van elkaar te missen. Je kan op de hoogte blijven van bijvoorbeeld; alles dat je interessant vindt, je favoriete merken, het bedrijf waar je voor werkt, de sportclub waar je sport of je hobby’s, door enkel en alleen op de “vind ik leuk” of de “I like” button te klikken. Dit is niet alleen wenselijk voor de gebruikers, maar ook voor Facebook. Dit maakt het voor Facebook eenvoudiger om alle gebruikers in doelgroepen te categoriseren voor de adverteerders. Zo weet u als adverteerder zeker dat u de juiste doelgroep benaderd.

Facebook fanpage aanmaken

Een Facebook fanpage aanmaken is snel en gemakkelijk gedaan, maar zorg er wel voor dat de pagina consistent blijft met uw huidige huistijl.
Bij het aanmaken van een pagina alleen blijft het niet! Zorg ervoor dat de pagina regelmatig nieuwe en interessante artikelen, aanbiedingen en informatie heeft. Op die manier blijft u interessant voor uw huidige volgers en uw potentiële volgers. Als de berichten interessant en leuk genoeg zijn zullen de volgers de berichten, apart van de pagina, ook gaan “liken” en verschijnt vervolgens in de status update van die persoon. Op die manier gaat het verhaal automatisch heel Facebook over en zal uiteindelijk weer voor nieuwe volgers zorgen.

En om het volgen van de pagina helemaal aantrekkelijk te maken, kunt u voor de potentiële volgers, de pagina er anders uitlaten zien. Hiermee kunt u deze mensen andere informatie mededelen dan de mensen die de pagina al wel “liken” bijvoorbeeld; door een korting te beloven als ze op de “I like” button klikken, deze korting kan mensen triggeren om de pagina te gaan volgen. Als ze de pagina eenmaal volgen, kunnen ze op de pagina die alle volgers kunnen zien, de kortingscode vinden. Een voorbeeld hiervan kunt u vinden op http://www.facebook.com/hondenvoerbestellen.
Dus als u een goed sociaal netwerk plan opstelt, kan een Facebook fanpage als een heel goed marketinginstrument voor uw bedrijf dienen!

Meer lezen over onze social media pakketten.

Astrid Nieland

Junior Online Marketeer bij SEO Online Marketing

Je stuurt al mailings met de inzet van emailmarketing. Je meet het aantal bezoekers wat naar je site komt naar aanleiding van je mailing. Maar welke emailmarketing tool gebruik je nu?

Er zijn veel emailmarketing tools op internet te vinden. Ik heb verschillende modules getest en deel graag mijn bevindingen.

Emailmarketing modules

•    MadMimi emailmarketing
•    Aweber emailmarketing

MadMimi emailmarketing module

Gebruiksvriendelijke module met voldoende meet mogelijkheden en integratie met Google Analytics. In enkele stappen zet je een mailing klaar. Het toevoegen van foto’s en video’s aan je mailing gaat erg makkelijk. De opt in regeling die MadMimi hanteert is niet heel strikt waardoor je vrij makkelijk grote mailings kunt verzenden. Je kunt vrij eenvoudig contacten inladen uit een exel sheet en deze mensen mailen. MadMimi emailmarketing heeft een groot nadeel en dat is de deliverability, deze is bij MadMimi niet erg hoog. Je loopt dus een risico dat jouw boodschap ergens in de spam box beland, wat je uiteraard niet wilt. De meetmogelijkheden zijn voldoende maar niet zeer uitgebreid. Voor diegenen die af en toe een mailing versturen, dit snel en gemakkelijk klaar willen zetten een prima module.

Aweber emailmarketing module

De emailmarketing module van Aweber is veel uitgebreider en bied de gebruiker veel meer mogelijkheden om de mailing te meten en hierop te segmenteren. De deliverability van Aweber emailmarketing is ook veel hoger als bij MadMimi. Je komt dus minder snel in de spam box terecht. De gebruiksvriendelijkheid van Aweber is veel minder. Het vergt tijd om met dit programma te leren werken, je krijgt hier dan ook veel voor terug! De opt in regeling voor Aweber is ook veel strikter dan bij MadMimi. Iedereen die je toevoegt aan je mailijst moet toestemming geven dat hij of zij mails van jouw wil ontvangen. Aweber kun je dus prima aan je site koppelen zodat mensen zich in kunnen schrijven voor jouw mailings. Voor het opmaken van mailings zijn de mogelijkheden bij Aweber ook veel uitgebreider dan bij MadMimi. Kortom voor degene die echt veel met emailmarketing wil gaan doen en bereid is hier tijd in te steken heb je met Aweber een veel krachtigere tool in handen.

Beide modules zijn voorzien van autoresponders. Dit houd in dat je de module aan jouw site koppelt en na inschrijving ontvangt de persoon volledig geautomatiseerd mailings met bijvoorbeeld tips over internetmarketing en social media (witte kolom in het midden van de site). Je bouwt zo aan een database met contacten. Groot voordeel bij Aweber is dat je deze contacten in je lijst hebt staan en dus kunt mailen.

Heb jij ervaring met een andere module? Laat het ons weten, zo help jij ons ook weer verder.

Bastin van Oers

LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk van de wereld. Heel veel MKB ondernemers hebben al een LinkedIn profiel. Linkedin wordt vaak ingezet voor de volgende zaken:

  1. Het aantrekken van nieuw personeel
  2. Het onderhouden van zakelijke contacten
  3. Discussiëren met concullega’s in verschillende groepen
  4. Op de hoogte te blijven van nieuwe kansen, mogelijkheden bij andere bedrijven
  5. Het uitbreiden van je netwerk door te connecten met 2de graads contacten.

Om linkedIn optimaal in te zetten moet je er voor zorgen dat het profiel eigenlijk voor 100% gevuld is. LinkedIn geeft zelf aan waar je nog verbeteringen kan aanbrengen. Plaats in ieder geval een korte en aantrekkelijke omschrijving van je diensten, maar ook je USP's. Toon op je profiel ook passies en meld jezelf aan en maak actief deel uit van een aantal branche gerichte netwerken. Werk tot slot aan je aanbevelingen en vraag aan relaties of ze een referentie willen schrijven.

LinkedIn bedrijfsprofiel

Op LinkedIn is het mogelijk om naast een persoonlijk profiel een bedrijfsprofiel aan te maken. In dit bedrijfsprofiel kun je o.a. je contactgegevens kwijt, maar er is veeeel meer mogelijk:
•    Je producten aanbieden
•    Je diensten tonen
•    Integratie van Google Maps
•    Nieuwe vacatures uitzetten, waarbij LinkedIn leden via LinkedIn zelf eenvoudig kunnen solliciteren.
•    Producten in een spotlight zetten
•    Recommendations (per product) ontvangen van tevreden klanten
•    Een groep starten voor onderzoek, discussies, klantbeleving etc…

LinkedIn optimalisatie tips

Kies goede woorden in je profiel op basis van je main keyword focus op de website. Bedenk hoe potentiële klanten jou gaan zoeken. Zie bijvoorbeeld de zoekterm website optimalisatie. Een goede optimalisatie tip is ook het actief benaderen van de mensen die jouw profiel hebben bekeken. Maak er een leuke persoonlijke uitnodiging van. Je zal zien dat dit zeer waardevolle contacten gaat opleveren!

Wil jij ook een geoptimaliseerd LinkedIn profiel en een compleet bedrijfsprofiel?

Astrid Nieland
Social Media bij SEO Online Marketing

Momenteel heb ik als HBO Studente haar intrede gedaan in de wondere wereld van de Internet Marketing. Ik ben Anoek Vriens, 22 jaar jong & fulltime stagiair bij SEO Online Marketing. Bij mijn start was ik vrij onwetend, aangezien ik nog nooit gehoord had van begrippen als SEO en SEA. 5weken verder & een berg informatie rijker kan ik menig onwetend mens uitleggen dat dit wereldje heel veel kan betekenen voor bedrijven!

Na wat bedrijfsplannen, interviews en research op het internet ben ik officieel van start met mijn onderzoek. Ik ben bezig met het schrijven van een verkoopplan voor SEO Online Marketing. Ik ga onderzoek doen naar de mogelijkheden voor een samenwerking tussen SEO Online Marketing en website bouwers en website designers. Daarna dien ik deze mogelijkheden te implementeren in een plan. U moet denken aan vragen als: Hoe kan ik dit zo optimaal mogelijk maken voor beide partijen? Hoe gaan we deze samenwerking faciliteren? Hoe kunnen beide partijen naar tevredenheid samenwerken? Hoe kunnen we zorgen dat er een win-win situatie ontstaat?

Mijn planning is als volgt. Ik ben bezig om de interne situatie en de externe omgeving uit te werken. Zo krijg ik een beeld van het bedrijf SEO Online Marketing en krijg ik inzicht in de markt. Door middel van interviews ga ik wat dieper in op probleemgebieden, ontwikkelingen, trends en kansen in de markt. Daarna wil ik gaan onderzoeken hoe de samenwerking klinkt voor website bouwers en designers. U moet daarbij denken aan vragen zoals: Wat zijn de behoeften en vragen van de bouwers en designers? Hoe zien zij een samenwerking voor zich? Wat vinden zij belangrijk? Wat zijn de verwachtingen?

Door vervolgens wat modellen toe te passen op deze bergen informatie komt alles in een trechter waar ik uiteindelijk, hopelijk, een mooi verkoopplan uitkrijg voor SEO Online Marketing. Dan is het eenmaal een kwestie van toepassing & flink gas geven om dit tot een mooi resultaat te krijgen! We’ll keep in touch.

Je genereert al bezoekers op je website middels seo of sea. Vervolgens heb je gewerkt aan conversie optimalisatie en meet je het aantal ingeschreven nieuwsbriefleden. Maar wat zijn de volgende stappen? Je stuurt aanbiedingen voor je product of dienst naar klanten en potentieel klanten. Je wilt immers dat zij bij jouw kopen en niet bij de concurrent. Om dit te realiseren maak je gebruik van email marketing. Hoe zorg je dat je maximale conversie haalt uit je email marketing?

Wat is email marketing?

Email marketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar je doelgroep te sturen. In de breedste zin van email marketing kan elke e-mail die is gestuurd naar een potentiële of huidige klant worden beschouwd als email marketing. Voorheen werd onder email marketing vooral het maandelijks verzenden van nieuwsbrieven verstaan. Inmiddels is de huidige email marketing software veel intelligenter om specifieke groepen, specifieke berichten te verzenden.

A/B testen met email marketing software

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. De ontvanger ziet eerst de onderwerpregel. Zorg dat deze voldoende triggert en een call to action bevat. Als je het onderwerp hebt bepaald maak je een A / B test. Kortom bedenk twee onderwerpregels. Je selecteert 10% van je mailbestand. De ene helft van je mailbestand stuur je de mailing met onderwerpregel A de andere helft met onderwerpregel B. Na enkele dagen kun je in je e-mailstatistieken van je email marketing software zien welke onderwerpregel het meest is geopend en welke dus logischerwijs het meest aansprekend is voor de ontvanger.

Succesvole email marketing campagne

Het resterende mailbestand mail je in je email marketing campagne met de goed scorende onderwerpregel. Zorg in je mailing voor een duidelijke call to action en maak het ook mogelijk voor de lezer om de content te delen op Social Media. Daag lezers uit de mail door te sturen naar relaties. In je e-mailstatistieken kun je exact zien wie je mail heeft door gestuurd, wie je mail heeft geopend en wie er op links hebben geklikt in de mailing. Kortom perfecte informatie om op de segmenteren. Je weet nu immers wie op de email marketing campagne heeft gereageerd en de mail heeft doorgestuurd, wie er op links hebben geklikt. Door te segmenteren kun je de ontvangers in het vervolg met unieke voor hen relevante informatie voorzien. Je maillijst wordt op deze manier veel waardevoller en ontvangers zullen dit waarderen. In een volgende nieuwsbrief zal ik voor- en nadelen van verschillende email marketing software bespreken.

Wij zijn benieuwd welke email marketing software jij gebruikt en hoe jij email marketing toepast in jouw bedrijf? Laat het ons weten!

Vincent van Doorn
Internet Marketeer bij SEO Online Marketing

Ik kom steeds meer klanten tegen die heel veel geld verbranden in hun Adwords Google account. Ze hebben ooit eens een Adwords account opgezet en er vervolgens nooit meer naar om gekeken. Dit is zo zonde!

Door een gestructureerde opbouw van de Adwords campagnes kan je zeer veel mooie resultaten bereiken. In dit artikel beschrijf ik de 6 belangrijkste valkuilen en 8 tips hoe een Adwords Google campagne geld oplevert! Tot slot heb ik een printscreen van een écht succesvolle campagne!

Adwords van Google levert, mits goed ingezet, altijd geld op!

6 valkuilen bij een Adwords Google campagne

  1. Veel te breed ingezet. Geen branding doelstelling -> nooit brede zoektermen gebruiken
  2. Campagne structuur die niet aansluit bij de websitestructuur
  3. Interne concurrentie (zelfde zoekwoorden in verschillende adwords google campagnes)
  4. Maar 1 advertentie in een advertentiegroep
  5. Main keywords onvoldoende gebruikt in advertentieteksten
  6. Geen conversie doelen (e-commerce code) ingesteld

Adwords optimalisatie, 8 concrete adwords tips

Ik heb 8 adwords optimalisatie tips beschreven die je direct kunt toepassen voor een succesvolle campagne.

  1. Gebruik het zoekwoorden onderzoek als basis voor de opbouw van je campagne. Later ook woorden uit Webmaster hulpprogramma
  2. Start met een dumpcampagne waar vanuit je adwords optimalisatie toepast
  3. Gebruik goede relevante sitelinks. Dit genereert veel extra CTR!
  4. Bij sales doelstellingen enkel exacte zoekwoorden [ ] gebruiken
  5. Gebruik het main keyword in de titel van je advertentie, omschrijving, zichtbare url etc
  6. Werk met een duidelijke call to action bij elke omschrijving!
  7. Zorg dat de bezoeker zo diep mogelijk in de website terecht komt. Is de pagina te algemeen? Maak een landingspagina.
  8. Adwords optimalisatie staat of valt bij een focus op het beheer. Meten = weten! Daarna bijsturen.

De bovenste campagne 'Adwords search' is opgezet door het Adwords Google team. Was geen succes zoals je ziet......... Dit is overigens ook niet de enige site die zwembaden verkoopt ;) Adwords Google concurrenten zijn onder andere: Wehkamp, Boerenbond-Welkoop etc.

Een Adwords professional hoeft niet veel te kosten!

Wil je echt geld besparen op je huidige campagne of meer resultaat behalen? Werk dan met een Google Adwords professional. Heb je een budget van €100,00 p/m dan kunnen wij al veel voor je betekenen. Een Adwords professional stelt duidelijke doelen op en beheerd de campagne voor je en stelt deze voortdurend bij. Een Adwords professional behaalt het maximale resultaat uit een campagne! Let op dat iemand die zich voordoet als Adwords professional wel een Qualified Individual in huis heeft.

Het allerbelangrijkste voor een succesvolle Adwords Google campagne zou ik bijna vergeten:

Adwords Google investeringen hangen ook nauw samen met on page optimalisatie. De kwaliteitsscore van een zoekwoord wordt voor een groot gedeelte bepaald door de kwaliteit van de pagina waar de bezoeker op terecht komt. Een goed geoptimaliseerde pagina leidt tot een hoge kwaliteitsscore 8/10 tot 10/10. Een dergelijke kwaliteitsscore zorgt voor een lage CPC (kosten per klik). Voorbeeld kwaliteitsscore:

Heb je vragen over Adwords optimalisatie? Ik help graag.

Groeten,

Bastin van Oers
SEO Online Marketing
076-7503344
Adwords Qualified Individual

SEO Online Marketing heeft sinds vandaag een Google Adwords Qualified Individual in haar gelederen. Om in aanmerking te komen voor het Google Adwords Qualified Individual certificaat moet een tweetal examens over het inzetten van Google Adwords worden afgerond met een score van minimaal 80%.

Google Adwords Qualified Individual Breda

Bastin van Oers, directeur van SEO Online Marketing te Breda heeft deze toetsen met succes afgelegd en kan derhalve het predicaat Google Adwords Qualified Individual voeren. Het Qualified Individual certificaat is te vinden op:
https://adwords.google.com/professionals/profile/ind?id=04792598248032627337&hl=nl

Overweegt u middels Google Adwords te gaan adverteren in de zoekmachine zorg er dan voor dat u de maximale ROI behaald. Wilt u ook een CTR van 30%-40%, gem CPC van €0,21 cent in een zéér concurrerende markt? (Cost per order = €25,00, gemiddelde opbrengst = €37,00 per order). Dit zijn werkelijke statistieken uit een succesvolle Google Adwords case welke wij momenteel draaien. Wij als Google Adwords Qualified Individual uit Breda helpen u graag bij het verwezenlijken van uw marketing doelstellingen.

Maximale rendement behalen met Google Adwords

SEO Online Marketing helpt u graag met het efficiënt inzetten van een Google Adwords campagne. Hierbij zullen wij het volgende stappenplan hanteren:

Stap 1: Inventarisatie van uw marketingdoelstellingen
Stap 2: Zoekwoorden onderzoek voor het bepalen van uw strategie en campagne opbouw
Stap 3: Het instellen van conversie doelen
Stap 4: Opzetten van een dump Google Adwords campagne
Stap 5: Uitdiepen van de diverse onderwerpen in een campagne structuur
Stap 6: Fine tunen van de campagne en blijven optimaliseren

Hierin is het van belang dat de maximale kwaliteitsscore wordt behaald zodat de kosten per klik zo laag mogelijk worden. Hierdoor wordt het maximale rendement behaald uit uw Google Adwords investering. Door het optimaliseren van de kwaliteitsscores worden vaak vele euro's bespaard in bestaande Adwords campagnes!

Google Certified partner Breda

SEO Online marketing gaat verder met het studeren voor het Google Analytics Qualified Individual certificaat en na de zomer zal hoogst waarschijnlijk ook een collega worden opgeleid. Wanneer twee medewerkers van SEO Online Marketing gekwalificeerd zijn dan wordt de organisatie Google Certified partner. Later meer hierover.

Wilt u ook een succesvolle Google Adwords Campagne? -> Direct contact met Google Qualified Individual.

In dit artikel bespreek ik de voor en nadelen van een verkoopsite op een los domein en een aantal belangrijke stappen voor het opbouwen van een TOP landingspagina.

Actiemarketing als onderdeel van het marketingplan

Actiemarketing is een niet meer weg te denken onderdeel van het marketingplan. Met actiemarketing kan je op korte termijn de doelgroep beïnvloeden door sales en promotie activiteiten. Actiemarketing wordt in het marketingplan vaak gebruikt voor lancering van nieuwe producten. Verkoopsites zijn een belangrijk onderdeel van de actiemarketing.

Verkoopsites als onderdeel van het hoofddomein of op een losse domein?

Hoe bepaal je de keuze of je een verkoopsite opzet op het hoofddomein of als losse domeinnaam. Wordt de verkoopsite http://seoonlinemarketing.nl/linkbuilding of http://www.linkbuidlingbreda.nl?

De volgende punten zijn van belang bij het opzetten van verkoopsites:

  • Door verkoopsites achter het bestaande domein te hangen bouwt het hoofddomein waarde op.
  • Wanneer het hoofddomein al een goede waarde en leeftijd heeft zal de subpagina (de landingspagina) ook sneller scoren.
  • Het is makkelijker om gebruik te maken van bestaande invulformulieren voor de conversie van de verkoopsites.

Het product of de dienst moet dicht bij het bestaande aanbod blijven. Wil je actiemarketing inzetten voor een heel ander product of dienst, overweeg dan een losse domeinnaam voor de verkoopsite.

  • Wanneer er een goede domeinnaam beschikbaar is (een naam waar gericht zoekvolume op zit), kan worden overwogen deze te registreren.
  • Je bent vrijer in het grafisch ontwerp en het beperken van de functionaliteiten van je verkoopsite.
  • Bij een losse domeinnaam voor een actiemarketing verkoopsite komen wel registratie kosten en webhosting kosten bij kijken.

Stappenplan voor het opzetten van een goede landingspagina

  1. Bepaal je doel van de actiemarketing en de conversie optimalisatie van de landingspagina. Wil je naamsbekendheid, nieuwsbriefleden, offerte aanvragen of directe verkopen genereren via de landingspagina?
  2. Doe een uitgebreid zoekwoorden onderzoek om te bepalen welke focuswoorden op de landingspagina worden ingezet. Kies er maximaal 4.
  3. Maak een opbouw van je landingspagina met duidelijke koppen <h1> en subkoppen <h2>.
  4. Maak pakkende metatags voor je landingspagina. Zie dit als advertentie in de organische resultaten. Eindig de description tag van de verkoopsite dan ook met een call to action!
  5. Wees kort en bondig, maar de bezoeker moet in ieder geval op de verkoopsites ‘boven de vouw’ (zonder te scrollen) direct zien wat hij eraan heeft om de website te bezoeken.
  6. Creëer een schaarste op je verkoopsites. Bijvoorbeeld: Er zijn nog 15 plaatsen van de 250 plaatsen beschikbaar.
  7. Biedt een ‘offer you can’t refuse’ aan.
  8. Overweeg referenties te laten zijn op je landingspagina dit versterkt het betrouwbaarheidsgevoel.
  9. Hou het aantal velden in het invulformulier op je landingspagina zo minimaal mogelijk.
  10. Beschrijf in 3 punten op de verkoopsite de belangrijkste voordelen voor de klant.
  11. Zorg voor een goede keyword density in de webteksten van de landingspagina.
  12. Tot slot. Blijf A/B testen in Google Adwords om tot een zo hoog mogelijke conversie te komen.

Als de landingspagina klaar is kan deze worden ingezet voor de actiemarketing en worden gestimuleerd met banners, google adwords advertenties, linkbuilding, email marketing etc.

Hulp nodig bij het opzetten van een goed actiemarketing plan en een converterende landingspagina?

Een belangrijk deel van website optimalisatie is conversie optimalisatie. Mooi dat er bezoekers op je website komen door de inzet van SEO of SEA, maar hoe zorg je voor een optimale conversie? In dit artikel bespreek ik hoe je start met conversies meten, hoe je op je website de conversie kan verhogen en 6 conversie optimalisatie tips!

Conversies meten voor website optimalisatie

Om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie is het van belang dat je start met je conversies perfect te meten. Vaak vergeten website eigenaren conversies te meten en geven ze ook geen waarde aan een conversie op de website. Ook merk ik dat veel mensen denken dat het geen zin heeft om conversies te meten bij 10 bezoekers per dag. Fout! Website optimalisatie heeft altijd zin, alleen duurt het iets langer voor je kan gaan bijsturen.

Stappenplan conversies meten

Stap 1:
Als je nog geen Google Analytics implementeer deze op je website conversie meten = weten.

Stap 2:
Stel in Analytics de doelen in voor je website

Stap 3:
Geef je doelen een waarde!
Elk doel op je website heeft een waarde. Denk goed na over de waarde van conversies. Bijvoorbeeld:

Nieuwsbrief inschrijving     €10,00
Sollicitant                              €150,00
Invullen berekening            €200,00
Aanvragen offerte                €500,00

Stap 4:
Stel trechters in om te bekijken waar bezoekers uitstappen en besluiten toch niet te converteren. Zorg voor website optimalisatie op deze pagina's.

Conversie verhogen

Conversie verhogen willen we allemaal wel. Als hetzelfde aantal bezoekers meer opleveren is dat altijd mooi natuurlijk. Bij deze een aantal conversie verhogende tips.

6 beste tips voor conversie optimalisatie

Tip 1: Geef iets gratis weg
Door iets gratis weg te geven kan je de conversie op het aantal inschrijvingen voor je nieuwsbrief enorm verhogen. Voor elke website is wel een leuk weggevertje te bedenken.
Bijvoorbeeld:

-Gratis whitepaper
-Gratis e-book
-Gratis 10 tips over…….
-Gratis telefonisch consult

Tip 2: Geef een klant altijd twee keuzes! En niet meer.
Klanten willen graag keuzes, maar teveel keuzes maken het te ingewikkeld voor een goede conversie. Bij twee keuzes zal de klant zal voor één van de twee kiezen. Zorg er voor dat de klant kan kiezen tussen 2 voor jou positieve reacties. Bijvoorbeeld:

-Wilt u de nieuwsbrief 1 keer per twee weken of 1 keer per maand ontvangen
-Wilt u zelf een berekening uitvoeren of zullen wij u helpen?
-Wilt u een zak van 10 kg of van 20 kg?

Tip 3: Kom in contact met je klanten
Door in contact te komen leer je heel veel over de behoeftes en problemen waar men tegenaan loopt bij het bezoek aan je website dit zal de conversie verhogen. In contact komen kan bijvoorbeeld middels:

-Wij bellen direct terug button
-Reageer mogelijkheden (aan de reactie mogelijkheden op dit seo blog wordt hard gewerkt)
-Live chatten op de site

Deze laatste optie kan de conversie op de website enorm verhogen wanneer je dit ook actief inzet. Goede en betaalbare chat software is bijvoorbeeld Cobrowser.net. Door klanten te monitoren en op het juiste moment aan te spreken kan je ze net over de drempel heen helpen (laten converteren).

Tip 4: A/B testen
Test eens binnen google adwords met verschillende homepages en landingspages. Sommige cms systemen kunnen dit ook zonder inzet van Adwords. Door een nieuwe bijna identieke site ernaast te zetten en te gaan meten zie je welke versie het beste converteert. Blijf steeds een paar kleine wijzigingen doorvoeren en bekijk welke het beste converteert.

Tip 5: Je klanten zijn je ambassadeurs
Door inzet van bijvoorbeeld social media kan je je klanten als ambassadeur laten werken. Wanneer een klant op de site komt op aanraden van een vriend is de kans op conversie vele malen hoger dan wanneer men ‘koud’ binnenkomt.

Tip 6: Meet het zoekgedrag en leer
De zoekopdrachten die de website bezoeker invult in uw zoekveld kunt u gemakkelijk monitoren met Google Analytics. Als blijkt dat klanten bepaalde info of producten niet kunnen vinden kan je er voor zorgen dat bij een volgend bezoek de info of het product wel makkelijk beschikbaar is. Bij webshops: bepaal het assortiment op basis van de vraag! Dit zal de website conversie enorm verhogen.

Website optimalisatie zorgt voor een succesvolle site!

Door met deze tips aan de slag te gaan kan je structureel werken aan je website optimalisatie. Blijf het resultaat van je aanpassingen meten en blijf nieuwe dingen proberen. Door veel tijd te steken in conversie optimalisatie zal je website succesvol worden!

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram