seo online marketing logo

Als één van de laatste in de rij stel ik mij aan u voor, Yvette Damen is de naam. Ik ben 22 jaar en sinds een jaar woonachtig in het mooie Breda. Oorspronkelijk kom ik uit het dorp Terheijden wat op zo’n 10 - 15 minuten rijden van Breda ligt, praktisch in de achtertuin dus. Hierdoor voelde ik mij ook al snel thuis en op mijn plek. In juni 2012 heb ik mijn HBO studie International Tourism and Travel Industry aan de NHTV in Breda afgerond. Nog zo jong en leergierig als ik ben heb ik besloten om door te studeren. Momenteel volg ik het premaster jaar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam waarna ik uiteindelijk de master Marketing Management wil gaan volgen.

SEO Online Marketing: linkbuilding 1.0 en 2.0

Mijn interesse ligt bij marketing vandaar de keuze om op zoek te gaan naar een bijbaan in de marketing. Online marketing was voor mij nog vrij onbekend, extra reden dus om mij daar nog meer in te verdiepen! Vandaar mijn keuze voor SEO Online Marketing en ik ben hier dan ook sinds maart 2012 werkzaam. In de acht maanden dat ik hier werk heb ik al veel nieuwe kennis op gedaan en dan voornamelijk op het gebied van linkbuilding 1.0 & 2.0. Mijn werkzaamheden bestaan grotendeels uit 0-metingen, potentiële linkpartners zoeken, linkbuilden en binnenkort ook wat meer uit het maken van zoekwoordenonderzoeken. Het is erg belangrijk dat uw website zo vaak mogelijk vermeld staat op relevante sites op het internet zodat Google ziet dat u populair bent. Mede hierdoor schiet u omhoog in de Google ranking! Linkbuilding is dus nog steeds één van de belangrijke onderdelen van de algehele website optimalisatie.

Linkbuild kennis overdragen

De meeste studenten die bij SEO Online Marketing aan de slag gaan beginnen met linkbuilden. Aangezien ik daar nu al wel aardig wat van af weet, ben ik ook degene die de nieuwe medewerkers zal inwerken. Een leuke taak aangezien ik hiermee mijn kennis al een beetje kan overdragen. Kortom: een interessante bijbaan waar ik veel kan leren en, niet te vergeten, erg gezellige collega’s!

Yvette Damen
Junior Online Marketeer
y.damen@seoonlinemarketing.nl

We zijn tegenwoordig steeds drukker en hebben minder tijd om thuis achter de computer websites te bezoeken. Ook ik merk dat ik vaak onderweg, op het station of in de trein niet alleen apps gebruik, maar ook veel websites bezoek.

De groei van webverkeer vanaf smartphones slaat drie keer in de rondte. Het belang van een goede website, ook voor mobiele weergave, wordt daardoor ook steeds groter. Zorg er daarom voor dat je bent voorbereid op nog veel meer mobiele bezoekers in de toekomst met een mobiele website!

Mobiele weergave

Een mobiele website is een website die geoptimaliseerd is voor mobiele weergave. Wat houdt dat in? Je kent het wel: vaak als je een website bezoekt met je smartphone, moet je veel zoomen en scrollen om de informatie te vinden die je zoekt. Vaak verspringt alles weer wanneer je naar een andere pagina klikt. Het laden kan soms ook lang duren, waardoor je misschien al weer hebt weg geklikt.

Een mobiele website zorgt ervoor dat je bezoeker niet hoeft in te zoomen. Je ziet veel informatie in één oogopslag: duidelijk leesbare tekst en een menu wat je ook met dikke duimen prima kan bedienen. Een mobiele website bevat vaak wat minder afbeeldingen en laadt daardoor een stuk sneller. Het gebruikersgemak van een app dus, maar dan zonder dat je iets hoeft te downloaden.

Wilt u ook een kleine scherm met grote kansen?

Bij SEO Online Marketing heb je je mobiele website al binnen 48 uur online. Uiteraard met zoekmachine optimalisatie speciaal voor mobiel zoekverkeer, om ook lokaal vindbaar te zijn. De url 'www.jouwwebsite.nl' wordt op een smartphone automatisch 'm.jouwwebsite.nl' doordat je smartphone herkent dat er een mobiele versie van de website beschikbaar is.

Leuk extraatje: je kunt je telefoonnummer integreren in de website, waardoor je bezoekers met een druk op de 'Bel nu'-knop gelijk kunnen bellen. Integratie van Google Maps is ook mogelijk, waarmee bezoekers meteen een routebeschrijving naar je adres kunnen krijgen. Alleen maar voordelen dus! Meer informatie vind je op www.seoonlinemarketing.nl/mobile-websites.

Benthe Kuipers
Junior Online Marketeer
b.kuijpers@seoonlinemarketing.nl

Ook ik wil graag delen wat ik nu doe bij SEO Online Marketing. Mijn naam is Yalenca Schuilenburg, 23 jaar geleden geboren en getogen in het mooie Breda. Na verschillende cursussen en opleidingen te hebben afgerond kwam ik er achter dat ik iets miste… Ik ging op zoek naar een nieuwe uitdaging en kwam uit bij de opleiding Commerciële Economie. Na wat wikken en wegen besloten deze opleiding niet  in Breda maar in Rotterdam te volgen. Ik volg deze opleiding in de avonduren, overdag breng ik de theorie in praktijk bij SEO Online Marketing. Hier ben in januari 2012 begonnen en sindsdien enorm gegroeid.

Site Checks, groot onderdeel van sales activiteiten

Maar wanneer krijgt u met mij te maken? Mijn takenpakket bij SEO Online Marketing is vrij uiteenlopend. Ik richt me voornamelijk op de sales en op de SEA. De sales werkzaamheden bestaan eigenlijk uit het contact opnemen met potentiële klanten na een Site Check. Nu zie ik u al denken.. Site Check, wat is dat? Ik zal dan ook even uitleggen wat ik dan precies doe. Op onze website www.seoonlinemarkting.nl kunt u een Site Check aanvragen voor gratis online marketing tips. Deze kunt u op de home pagina aan de rechterkant vinden. Met het invullen van deze Site Check krijg ik een seintje dat u interesse is gewekt, waarnaar ik de website zal bekijken en contact met u zal opnemen. De kans is dus groot wanneer u de Site Check aanvraagt, u mij even later aan de lijn heeft. We bellen de Site Checks altijd even na, om wat meer over de core business van uw bedrijf te weten te komen, over het CMS van de website en over de huidige invulling betreft de optimalisatie van de website.

SEA: een nieuwe uitdaging!

Sinds kort ben ik me ook aan het verdiepen in de SEA-kant van het online marketing wereldje. Naast dat ik bezig ben met mijn Google Certificaat kan ik hierover nog niet veel vertellen maar daar kom ik zeer zeker in mijn volgende blog op terug.

Sitecheck aanvragen?

Of heeft u vragen over wat wij voor u kunnen betekenen bij de optimalisatie van uw website? Of wilt u meer weten over deze gezellige Bredase? Dan kunt u altijd even contact met mij opnemen via 076 – 750 33 44 of het sturen van een mailtje.

Yalenca Schuilenburg
Online Marketeer
y.schuilenburg@seoonelinemarkting.nl

Mag ik mijzelf even voorstellen: ik ben Suzanne 'd Hondt, sinds kort de 30 gepasseerd en inmiddels alweer een dik jaar aan het werk bij SEO Online Marketing. Een jaar geleden ben ik bij SEO Online Marketing enthousiast begonnen aan een baan als salesmedewerker. Al snel bleek dat ik heel veel naar me toe trok wat betreft organiseren en in goede banen leiden. De sales verdween op de achtergrond en ik ben doorgeschoven naar de uitdagende functie van office manager!

CRM-systeem bijhouden, planningen, aftersales en méér

Deze baan is mij op het lijf geschreven, want geen dag is hetzelfde. Omdat ik als salesmedewerker ben begonnen ben ik inhoudelijk ook bekend met het vak. Mijn takenpakket is heel breed en bestaat onder andere uit de planning, de urenregistratie, het CRM-systeem waar de linkbuilders gebruik van maken, de aftersales, de sollicitaties en er komen dagelijks ad hoc taken bij. Wellicht dat ik op een van de taken wat dieper in ga met een eventuele volgende blog!

Tijdmanagement is prioriteiten stellen

Tijdmanagement is eigenlijk de rode draad die door al mijn taken loopt. Een jaar geleden zijn wij met ons team verhuisd van een locatie op het station van Breda naar een nieuwere, grotere en modernere omgeving vlakbij het centrum van Breda. Dit mede omdat wij zo explosief aan het groeien waren. Het begrip tijdmanagement werd mij wel duidelijk toen ik samen met Bastin op 31 december om 19.00 de laatste spullen stond over te verhuizen. Nu, een jaar later, denk ik dat ik dat begrip nog eens beter onder de loep moet gaan nemen aangezien ik deze blog nog typ op de dag dat hij geplaatst gaat worden. Prioriteiten stellen, hoe moeilijk ook, is iets wat je moet kunnen. Als Office Manager moet je soms werk laten liggen om het volgende weer op te pakken, kunnen schakelen tussen je werkzaamheden is een must.

SEO Online Marketing: uitdagend, in ontwikkeling, gezellig en vol afwisseling

Het fijne aan werken bij SEO Online Marketing is voor mij de leuke sfeer, de gezellige collega’s, de mogelijkheden en de vrijheid die wij krijgen om onszelf te ontwikkelen. Het meest leuke aan mijn werk vind ik dat het zo afwisselend is. Niet alleen de taken maar juist de diversiteit aan mensen waar ik mee te maken krijg. Je hebt op elk mogelijke manier met iedereen te maken, op alle niveaus en zowel binnen als buiten de organisatie. Bovendien weet je  ook veel over wat er allemaal speelt in en rondom de organisatie, tot op het hoogste niveau aan toe.

Dit is beknopte versie van mijn baan, ik zou geen andere willen! Het heeft mij heel wat jaren gekost om te zoeken naar een leuke afwisselende, uitdagende functie die bij mij zou passen maar ik weet zeker dat ik hem nu heb gevonden.

Suzanne 'd Hondt
Office Manager
s.dhondt@seoonlinemarketing.nl

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Minister van Economische Zaken Henk Kamp op 20 december 20112 aangegeven dat hij met de OPTA heeft gesproken over een versoepeling van de cookiewet. Er is geconcludeerd dat bepaalde cookies (first party analytics cookies) onder bepaalde voorwaarden wél mogen worden geplaatst zonder expliciete toestemming. Dit omdat dit geen negatieve gevolgen zal hebben voor de privacy van de gebruiker.

Wat betekend dit concreet:

  1. Cookies die noodzakelijk zijn voor het leveren van een dienst mag je gewoon plaatsen. Denk hierbij aan het onthouden van een loginnaam of items in een winkelmandje.
  2. First party analytics cookies verzamelen gegevens over het gebruik van de website t.b.v. het verbeteren van de werking van de site mogen worden geplaatst mits:
    1. De gegevens anoniem worden verzameld
    2. De gegevens niet worden gedeeld met derde partijen
    3. De cookies mogen geen negatieve gevolgen hebben voor de privacy van de gebruiker
    4. De gebruiker moet worden geïnformeerd over het gebruik van de cookies.

De OPTA zal vanaf 1 januari 2013 de cookiewetgeving gaan handhaven en zal naar verwachting eerst de grotere websites en webshops gaan controleren. Hiernaast zal de OPTA naar alle waarschijnlijkheid allereerst een waarschuwing uitdelen alvorens tot de boete over te gaan.

SEO Online Marketing adviseert dan ook het volgende:

  1. Deel je data niet met Google Analytics en stel dit in in je accountinstellingen door beide opties onder ‘Instellingen voor gegevens delen’ uit te vinken.
  2. Neem in de privacy policy op dat je enkel voor eigen gebruik first party analytics cookies plaatst en dat geen derden toegang krijgen tot de gegevens.
  3. Wanneer men actief statistieken gebruikt voor de verbetering van de gebruikers ervaring en de conversie van de website of webshop, adviseren wij vooralsnog geen toestemming te vragen. Het actief vragen om toestemming zal leiden tot een daling in de bruikbare data en daarnaast blijkt uit verschillende tests dat een verzoek ook zal leiden tot een hogere bounce rate en minder bezoekers.

De voorwaarden waaraan zal moeten zijn voldaan zal door Minister Kamp in overleg met de OPTA op korte termijn verder worden uitgewerkt.

Let op: dit standpunt kan wijzigen wanneer in Den Haag anders wordt besloten of wanneer via berichtgeving of jurisprudentie meer duidelijk wordt.

 

Bastin van Oers
SEO Online Marketing

Ik ben Joyce de Ruiter, ik ben 19 jaar en ik woon in Fijnaart met mijn dochtertje Lana van 1 jaar. Op het moment van schrijven werk ik alweer 2,5 jaar voor Bastin, dat is al een hele tijd voor een negentien jarige, maar ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin.

In die 2,5 jaar dat ik met Bastin werk heb ik al verschillende dingen gedaan en meegemaakt. Voordat ik bij Bastin kwam werken heb ik ervaring opgedaan in een callcenter in Roosendaal, zowel inbound als outbound. Met deze ervaring ben ik bij het toenmalige bedrijf van Bastin terecht gekomen, dit was ook een marketingservicebureau. Ik heb me daar bezig gehouden met outbound telefoontjes voor de verkoop van kinderboeken. Na een tijdje zijn er, naast het bellen, andere administratieve taken bij gekomen. Met deze ervaring mocht ik samen met twee andere collega’s met Bastin mee om het volgende succesvolle bedrijf op te gaan richten: SEO Online Marketing.

SEO Online Marketing

Bij SEO Online Marketing houd ik me drie dagen bezig met allerlei dingen, bijvoorbeeld het maken van rapportages, het bijhouden van de website www.hondenenpuppies.nl en mijn nieuwe project webshop www.kinderschoentjesshop.nl. De rapportages maak ik altijd elke eerste week van de maand. Ik verwerk per maand de linkbuild gegevens die ik van onze junior online marketeers krijg. Naast mijn werk bij SEO Online Marketing studeer ik nog, ik volg een deeltijd opleiding voor commercieel medewerker binnendienst. Deze opleiding hoop ik binnen twee maanden af te ronden.

Website Honden en Puppies

De website www.hondenenpuppies.nl wordt bijna dagelijks aangevuld met leuke artikelen over honden en puppies. Ik verzamel nieuws van diverse websites, ik ben altijd op zoek naar nieuwe dingen. Heb je zelf een hond, een puppie of een hondenkennel of dierenpension en zou je hier graag wat over willen vertellen? Stuur mij dan een mailtje. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. en wie weet komt je geschreven stuk op de website. We hebben sinds kort ook een facebook pagina, het zou leuk zijn om op die pagina met elkaar te praten over honden en puppies.

Webshop Kinderschoentjesshop

We zijn nog maar net online met mijn nieuwe project www.kinderschoentjesshop.nl, maar ik ben er nu al zo enthousiast over. Onze collega Benthe heeft de banners voor de website gemaakt en ik ben samen met Bastin naar de groothandel geweest om de leukste schoentjes in te kopen. Ik zou zelf het liefste alle schoentjes voor mijn dochter willen kopen, zo schattig zijn ze. Gelukkig ben ik er steeds als eerste bij! We hebben al een aardig assortiment voor zowel jongens als meisjes, dus neem gerust eens een kijkje.

Joyce de Ruiter
j.deruiter@seoonlinemarketing.nl

Mijn naam is Benthe Kuijpers, ik ben 21 jaar oud en zit in het laatste jaar van mijn opleiding International Media and Entertainment Management. Sinds september 2012 werk ik bij SEO online marketing.

Zoekwoorden onderzoeken en linkbuilden

In de korte tijd dat ik hier werk, heb ik al aardig wat kennis opgedaan over de wereld van de zoekmachine optimalisatie. Mijn werkzaamheden bestaan o.a. uit het uitvoeren van 0-metingen en zoekwoordenonderzoeken, linkpartners zoeken en linkbuilden. Het is erg interessant om te zien hoe tienduizenden mensen zoeken op een bepaald woord waar maar weinig concurrentie op is en hoe die zoekwoorden dan weer strategisch kunnen worden ingezet met linkbuilding.

Webdesign

Naast zoekmachine optimalisatie kan ik mijn creatieve ei kwijt door het grafisch vormgeven van diverse webshops. Webdesign is iets wat ik al vanaf het begin van het internettijdperk heel boeiend vind. Toen ik twaalf was had ik een profiel op de netwerksite CU2 (in een heel vroeg social media stadium), die alleen met HTML te bewerken was. Ik ging ontwerpen, oefenen en uitproberen. Inmiddels heb ik een aantal websites van begin tot eind gebouwd.

Het bedenken en creëren van een goed webdesign is nog best een uitdaging. Het draait niet alleen om een goede uitstraling, maar ook om effectiviteit en functionaliteit. De gebruikers ervaring moet zodanig zijn dat de bezoeker zo snel mogelijk krijgt wat hij wil. De inhoud moet op een goede, logische manier gepresenteerd worden. Visuele samenhang, duidelijke hiërarchie en consistentie zijn daarbij van groot belang.

Voor je begint is het goed om je af te vragen: wat moet er gelijk in het oog springen? Natuurlijk moeten het logo en de navigatiebalk prominent aanwezig zijn, maar wat dacht je van unique selling points en een call to action? Deze marketing termen vliegen me tijdens mijn opleiding – bijna tot vervelends toe – om de oren, maar het is wel degelijk doeltreffend om ze extra onder de loep te leggen. Zo is het bewezen dat het plaatsen van groene vinkjes voor een lijstje unique selling points erg effectief is. Andere voorbeelden: grote contrasten met de achtergrond, bijvoorbeeld bij een bestelknop of een titel, zorgen dat het element er extra uitspringt. Genoeg ruimte tussen tekst en beeld zorgt voor overzicht en houdt het rustig voor de ogen. Webshop-keurmerken en contactgegevens bovenaan de pagina wekken een gevoel van vertrouwen op. Zomaar wat voorbeelden over hoe de informatie van een website het best gepresenteerd kan worden.

Het belang van effectief webdesign zal in de toekomst alleen maar blijven groeien. Ik denk dat de focus op mobiele websites daarbij ook steeds groter wordt. Daarom zal ik daar in mijn volgende blog verder op in gaan. Er valt nog veel te leren en te weten te komen!

Wilt u meer weten of heeft u nog vragen? Stuur me dan gerust een mailtje.

Benthe Kuipers
Junior Online Marketeer
b.kuijpers@seoonlinemarketing.nl

Voordat ik aan mijn reeks van artikelen begin, wil ik me graag even aan u voorstellen. Mijn naam is Joep Bogaers, ik ben 20 jaar oud, woon in Tilburg en werk sinds juli als Junior Online Marketing Specialist bij SEO Online Marketing.

Zoekmachine optimalisatie: van interesse naar eigen bedrijf

Al vanaf mijn twaalfde ben ik geïnteresseerd in alles wat met internet te maken heeft. Het begon allemaal als een hobby, maar uiteindelijk heb ik me als minderjarige toch ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. In eerste instantie hield ik me voornamelijk bezig met het ontwikkelen van websites, maar na verloop van tijd werd mijn interesse steeds meer gewekt door zoekmachine optimalisatie. Op die manier ben ik dan ook met Bastin in contact gekomen wat mij uiteindelijk deze leuke bijbaan bij SEO Online Marketing heeft opgeleverd.

Naast het runnen van mijn onderneming en mijn werkzaamheden bij SEO Online Marketing, studeer ik Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg. Op dit moment ben ik met het laatste jaar van mijn bachelor bezig om daarna een marketing gerelateerde master te gaan doen.

Linkbuilden, 0-metingen en website ontwikkeling

Maar wat doe ik eigenlijk precies bij SEO Online Marketing? Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit linkbuilden, het zoeken van linkpartners en het uitvoeren van 0-metingen. Afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik over heb, ontwikkel ik zo nu en dan ook een website.

SEO Technische vragen?

Heeft u vragen met betrekking tot SEO? Wilt u graag wat SEO tips ontvangen? Heeft u technische vragen over uw website? Of wilt u gewoon meer weten over mij? Dan kunt u natuurlijk altijd even contact met me opnemen. U kunt daartoe het beste even een mailtje sturen naar mij.

Joep Bogaers
Junior Online Marketeer
j.bogaers@seoonlinemarketing.nl

“An update to our search algorithms” luidt het 8 oktober op een officieel Google blog. Een perfect voorbeeld van een nieuwsbericht die ik, Falco Kusters, erg interessant vind. De SEO wereld is constant in beweging, er gebeurt altijd iets. Je moet eigenlijk altijd up-to-date blijven, om optimaal te kunnen presteren. Ik begon met het lezen over SEO toen ik nog een kind was. Computers waren erg interessant, ik wilde er alles over weten. Deze interesse werd steeds minder breed, omdat ik online marketing nou eenmaal leuker vond dan uit welke onderdelen een processor bestaat.

SEO en Google

Ik las zoveel mogelijk over SEO en SEA en raakte gefascineerd door Google. Hoe een bedrijf zo machtig werd, zoveel mensen hielp met hun zoektocht op het internet, maar tegelijk eigenlijk niemand precies wist hoe. Het Google Algoritme, een mysterieuze formule die een site een score geeft aan de hand van verschillende geheime ranking factoren. Niemand weet precies hoe dit algoritme in elkaar ziet, terwijl er iedere dag door online marketeers over de hele wereld tests worden gedaan om achter het algoritme te komen. Ik begon zelf ook met testen. Het begon met een quiz website, gemaakt door een vriend van me. Mijn doel was om deze website zo hoog mogelijk in Google te laten komen. Helaas bestond deze website geheel uit javascript, iets waar Google toen helemaal niet mee overweg kon. Mijn tweede site was een site zonder javascript, met een pagina. Al snel bleek dat Google op zoek is naar websites die gebruikers veel informatie te bieden hebben, en mijn website had dat toen nog niet. Dus begon ik de website uit te breiden, waardoor mijn testwebsite langzaam maar zeker steeds hoger in Google kwam te staan.

Linkbuilden

Al snel bleek dat ik achterbleef bij de concurrentie. Na veel lezen en hulp van ervaren marketeers kwam ik erachter dat mijn probleem was dat er geen backlinks bestonden naar mijn website. Ik moest meer gaan “linkbuilden”. Linkbuilden is het proberen om zogenaamde backlinks (verwijzingen) naar je site te krijgen op andere websites. Dit hielp enorm veel, ik bleef linkbuilden tot ik op de eerste plek stond. Op dat moment was ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik hoorde van een bedrijf in breda: SEO Online Marketing. Een bedrijf wat precies deed wat ik zo interessant vond en waar ik meer over wilde weten. Ik mocht aan de slag als linkbuilder, waardoor ik me nog meer kon verdiepen in het linkbuilden.

Onpage ranking factoren

Ik bleef de SEO wereld ook volgen, naast het linkbuilden begon ik ook steeds meer te leren over onpage ranking factoren die cruciaal zijn voor de positie binnen Google. Na een paar maanden te hebben gelinkbuild, was ik opnieuw klaar voor de volgende uitdaging. SEO Online marketing was het hier ook mee eens, ik mocht me bezig gaan houden met adviesrapporten. Een adviesrapport is een uitgebreid rapport, waarin een website op zowel technisch als inhoudelijk wordt onderzocht. Vervolgens geef ik adviezen, waarvan ik denk dat ze voordelig zouden zijn voor de ranking bij Google. Iedere nieuwe klant van SEO Online Marketing krijgt een adviesrapport, zodat naast de linkbuilding de website ook helemaal tiptop in orde is. Naast het schrijven van adviesrapporten ben ik altijd het seo nieuws blijven volgen en blijven testen welke dingen nou echt werken. Ik zal dit altijd blijven doen, zodat ik het beste advies kan geven waardoor uw website hoger in Google komt, meer bezoekers krijgt en uiteindelijk meer verdient. Aarzel niet om me te benaderen voor vragen of voor een discussie over de technische kant van seo, ik ben te bereiken via f.kusters@seoonlinemarketing.nl

Falco Kusters
Online Marketeer

Mijn collega's Anne en Ellen hebben al een teaser gegeven, daar doe ik nog een schepje bovenop. Maar eerst stel ik mezelf even voor. Ik ben Gijs Weterings. Op het moment zit ik in het laatste jaar van VWO en ben ik met mijn 17 jaar de benjamin van SEO online marketing. Toch heb ik ondertussen een aardige kennis van heel wat SEO-aspecten. Ik maak bij SEO Online Marketing veel van de zoekwoordenonderzoeken en omdat ik ook een webbouwer ben, ben ik inmiddels goed bekend met de technische kant van SEO.

SEO: de technische kant

“Ach, die aanpassingen aan mijn website, die zijn toch niet echt nodig?''
Jawel. Het technische deel van SEO lijkt soms een beetje onder gesneeuwd te worden, door bijvoorbeeld het schrijven van teksten, maar de techniek van je site is net zo belangrijk als de inhoud die er op staat. In mijn volgende blogs geef ik u wat kleine tips en trucs om uw website tiptop in orde te krijgen en natuurlijk te houden!

Zoekwoorden onderzoek: belangrijke stap bij veel SEO diensten

Naast het technische aspect van SEO houd ik me ook veel bezig met zoekwoordenonderzoeken. Een zoekwoordenonderzoek wordt gebruikt in bijna alle andere diensten die u bij SEO kunt afnemen. Of het nou gaat om content herschrijven, linkbuilden of AdWords-campagnes beheren, de juiste zoekwoorden zijn essentieel. Bij SEO Online Marketing werken wij met de KEI-aanpak. KEI staat voor Keyword Effectiveness Index, en houdt kort gezegd in dat wij kijken welke woorden het meeste effect zullen hebben als keywords. Hoe de KEI tot stand komt is voor een later blog weggelegd.

Heeft u vragen over het zoekwoorden onderzoek of over de techniek van uw site? Ik sta u graag per e-mail te woord. Mocht het een vraag zijn over W3c fouten, dan kunt u ook mijn volgende blog afwachten, want dan ga ik daar dieper op in.

Gijs Weterings
Junior Online Marketeer
g.weterings@seoonlinemarketing.nl

Ook ik moet er aan geloven. Mijn eerste blogbericht voor SEO Online Marketing. Best wel een beetje spannend, want deze blogs worden goed gelezen en worden op diverse social media gepubliceerd. Waar moet ik over schrijven en wat is interessant om te vertellen?

Commercieel talent in wording

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Ellen Kemmeren, 19 lentes jong en woon in Dongen. Ik studeer commerciële economie aan de Avans in Breda. Een studie die me erg bevalt. Als aanstormend commercieel talent vond ik het belangrijk om me te verdiepen in de Online Marketing. Want naast mijn interesse in Online Marketing, wordt Online Marketing de laatste jaren steeds belangrijker.

SEO Online Marketing

Omdat mijn opleiding nog geen les in het Online gedeelte geeft ben ik blij dat ik bij SEO Online Marketing terecht ben gekomen. Hier leer ik de fijne kneepjes van het vak en, ook niet onbelangrijk voor een student, het levert me financieel ook wat op. Ik werk hier nu een maand en heb al heel veel geleerd. Zo ben ik begonnen als linkbuilder, maar heb ik nu al één zoekwoorden onderzoek gedaan en liggen er alweer een paar op mij te wachten. Ook ben ik bezig voor www.princesses.nl, een website waar je tiara’s en haarkammen voor bruidskapsels kunt kopen. Hebben jullie mijn foto inclusief tiara al gezien op onze Facebook pagina?

Zo, de kop is er af! Volgende keer zal ik meer vertellen over mijn werkzaamheden bij SEO Online Marketing, want wat houdt linkbuilden nu precies in? Of hoe werkt een zoekwoorden onderzoek?

Ellen Kemmeren
Junior Online Marketeer
e.kemmeren@seoonlinemarketing.nl

‘Of ik even een blog wil schrijven’, werd mij twee weken geleden gevraagd. Maar natuurlijk, dat doe ik even. Dacht ik.. Ik vind het zelf best leuk om teksten te schrijven, maar of dit voor anderen net zo interessant is om te lezen? Voor een eerste keer hoeft het niet perfect te zijn, toch?

Hoe lang moet deze blog zijn?

Online Marketing hotspot en woonplaats nr. 1: Breda

De Parel van het Zuiden. De stad waar ik mijn hart aan heb verknocht. De stad waar ik elke ochtend met een fijn gevoel doorheen rij als ik naar mijn werk, SEO Online Marketing, fiets. Mijn naam is Anne Karreman, 27 jaar en inmiddels alweer 5 jaar woonachtig in het mooie Breda. Vanwege mijn opleiding aan de NHTV ben ik hierheen verhuisd en sindsdien wil ik ook niet meer weg.

Ben ik al klaar?

SEO Online Marketing, de beste keuze voor een starter

Sinds april dit jaar ben ik werkzaam bij het jonge en frisse SEO Online Marketing, waarbij ik mijn passie voor online marketing eindelijk in de praktijk kan uitoefenen! Want online marketing is de toekomst en dit is een wereldje waar ik absoluut deel van uit wil maken. Helaas is het voor een startende online marketeer alleen niet zo makkelijk om bij een bureau aan de slag te gaan. Dit komt uiteraard door: het gebrek aan relevante werkervaring. Sommige bedrijven geven starters  geen kans om deze ervaring op te doen. Bedankt SEO Online Marketing voor het vertrouwen en het geven van deze kans!

Tijd om af te ronden?

Google Qualified Individual

Bij SEO Online Marketing wordt er gegooid met termen rondom SEM, SEA, CTR en CPM alsof het niets is. Ik moet toegeven dat ik hier in een korte tijd al veel geleerd heb. Ik snap nu meer dan een half jaar geleden, daarom vind ik dit wereldje ook zo leuk! Elke dag worden er dingen duidelijker, elke dag krijg ik de kans om mezelf te ontplooien om vervolgens ooit tot een zeer professionele online marketeer uit te groeien! Het schrijven van blogs hoort hier ook bij.. en het Google Fundamentals Exam halen met 96% ook! Binnenkort ga ik op voor het Search Advertising Advanced Exam en dan kan ik mezelf alvast een ‘Google Qualified Individual’ noemen. Goed begin, al zeg ik het zelf.

Zo, mijn eerste blog zit er op!

SEA Tips

Mijn eerste blog is een feit. De volgende keer heb ik weer wat ervaring en hopelijk genoeg inspiratie opgedaan voor mijn volgende blog. Dan geef ik u graag wat tips over SEA, Search Engine Advertising.

Anne Karreman
Online Marketeer
a.karreman@seoonlinemarketing.nl

Social media is in deze tijd een onderwerp dat vaak terug komt en steeds belangrijker wordt. Zowel privé (denk aan Hyves en Facebook) als zakelijk (bijvoorbeeld LinkedIn). De laatste tijd zien we dat vooral Facebook niet alleen privé maar ook zakelijk steeds vaker wordt gebruikt. Voorbeelden van het zakelijk gebruik van social media activiteiten zijn het maken van een planning, bepalen van een strategie, het plaatsen van berichten op diverse platformen en adverteren via Facebook.

Bedenk doelen, wat en wie wilt u bereiken?

Een goede start is het halve werk, bedenk voordat u de pagina begint na over wat uw doel is. Wat wilt u bereiken en wie wilt u bereiken? Wanneer u een Like en Win actie inzet, bereikt u hier wel de juiste doelgroep mee? En wat levert het u op?

Facebook App: houd hier rekening mee

Facebook heeft een reglement met restricties betreft promoten. Zo mag u alleen een prijs weg geven wanneer u daar een App voor heeft. Het is verboden om zonder een App te zeggen: 'Like ons en Win een Ipad'. Er zijn diverse voorbeelden van grote bedrijven die op deze manier in korte tijd veel Likes hebben gegenereerd en weer helemaal van onderaf moesten beginnen. Wanneer er een winnaar is geselecteerd via een App, mag deze ook niet benaderd worden via Facebook. Ook naam, handelsmerk, copyrights e.d. van Facebook mogen niet genoemd worden.

Budget reserveren voor inzetten advertenties

Een aanrader is om meer budget te reserveren voor het inzetten van advertenties dan voor de App. Wanneer u dit niet doet, zullen er ook weinig mensen van de actie af weten. Advertenties binnen Facebook kunnen van te voren aangemaakt en klaargezet worden. Wanneer deze voor de actie aangezet worden is er nog tijd om de advertenties te optimaliseren en te kijken op welke advertenties het beste geklikt wordt.

Win een SEO Light Pakket!

Wist u dat wij ook een facebook pagina hebben? Deze facebook pagina staat nog in de kinderschoenen, maar door de komst van een nieuwe collega komt hier verandering in. Zij gaat de komende tijd met die pagina en onze andere social media aan de slag. Wilt u kans maken op een SEO Light Pakket? Vul dan uw gegevens en een link naar uw Facebook account in op het contact formulier, onder vermelding van Win actie bij vraag.

Vergeet SEO Online Marketing niet te ‘liken’ op facebook.

Omdat ook wij ons aan de regels moeten houden vragen we u op deze manier om onze facebook pagina te 'Liken'. Bent u de winnaar? Dan krijgt u van ons een gratis 0-meting, adviesrapport (inclusief zoekwoorden onderzoek en doelstellingen) en linkbuilding. Voor meer informatie over dit Light Pakket en andere pakketten kijkt u op de SEO pakketten pagina.

Nieuwe collega social media en linkbuilding

Graag wil ik mijzelf even voorstellen, ik ben Suzie, 25 jaar en woonachtig in Breda. Sinds september 2012 ben ik werkzaam voor SEO Online Marketing Breda. Op het moment ben ik met mijn laatste studiejaar bezig en heb ik gekozen voor de afstudeerrichting E-business, hier leer ik alle ins en outs van alles wat met online te maken heeft en hoe ik dit kan toepassen in de praktijk. Dit zorgt voor een ideale combinatie van mijn studie en werk. Tijdens een eerdere stage heb ik reeds ervaring opgedaan in display advertising en zakelijk gebruik van social media. Doordat social media mijn passie is en ik mij hier graag in verdiep heb, ben ik diegene die u deze tips aanbiedt.

De tips hierboven waren slechts enkele tips, vooral de 'Like en Win' tip is een aanrader! Natuurlijk valt er nog veel meer te vertellen over acties voeren via Facebook of andere sociale media, hier vertel ik u graag meer over. Bent u al nieuwsgierig geworden en wilt u meer over dit onderwerp weten? Wilt u meer weten over andere diensten die wij bij SEO Online Marketing aanbieden? Neemt u dan contact met ons op via het nummer: 076-7503344.

 

Deel 2. Ik vraag me af of ik weer moet beginnen met een pakkende zin of dat ik er vanuit mag gaan dat als lezers deel 1 lezen, zo nieuwsgierig naar deel 2 zijn dat ze dit automatisch lezen?

Niet dus!
Ga er nooit vanuit dat een informatieve tekst niet aantrekkelijk hoeft te zijn. Dit geldt voor alle teksten, maar voor een webtekst dien je alles uit de kast te halen. Er zijn veel concurrenten in de onlinewereld. Als ik SEO in google invoer, zijn dat er bijvoorbeeld al 14.400.000. Naast de concurrent, hoor je ook rekening te houden met de lezer van de webtekst. En dat zijn er twee: de menselijke vorm en de Google robot. Ai, nu wordt het lastig, want deze hebben niet altijd dezelfde interesses.

Zoekmachine vs. klant

Twee doelgroepen, één tekst. Hoe pakken we dit aan? De Google robot let op een aantal dingen. Vorige keer heb ik het al over de koppen (gebruik H1, H2) gehad. Maar Google vindt uw tekst pas echt vet als er niet alleen met de bold-knop gewerkt wordt. Ook woorden gebruiken waar vaak op gezocht wordt, het gebruik van unieke tags en de url van uw pagina zorgen er voor dat de Google robot uw tekst echt vet vindt. De helft komt niet eens direct in uw tekst en soms niet eens op uw website. De description tag bijvoorbeeld. Deze is belangrijk omdat dit de tekst is welke getoond wordt op Google. Als u zelf geen description invoert, dan is Google in de war en gaat deze zelf een (waarschijnlijk nutteloos) tekstje van uw website pakken. Houd er ook rekening mee dat de maximale lengte voor een description ongeveer 150-155 tekens mag zijn. Een voorbeeld:

SEO Consultancy en betaalbare website optimalisatie voor het MKB
www.seoonlinemarketing.nl/
Website optimalisatie door SEO Online Marketing bureau. SEO consultancy zorgt voor TOP website optimalisatie en extra omzet. Nú -> Gratis SEO site check!
ContactSEO PakkettenOver SEO Online MarketingSEO vacatures

Zoals u hierboven kunt zien wordt hier in 154 tekens ‘even’ informatie gegeven over het bedrijf, worden er voordelen opgesomd én zit er een ‘call to action’ in verwerkt. Door een call to action roep je de lezer op actie te ondernemen. En de Google robot vindt dit ook leuk: twee vliegen in één klap. Dat hebben we hier bij SEO Online Marketing maar weer goed gedaan.

SEO = klantenwerving

Het meest belangrijk blijft toch de lezer, uw (potentiële) klant. De menselijke variant is nog altijd diegene die de meest gezochte woorden invoert en diegene die uw dienst of product moet gaan gebruiken of kopen. SEO is nog steeds heel belangrijk om klanten te werven. Veel bedrijven maken de fout om lange teksten ‘over ons’ te schrijven, maar waarom zou de lezer dit lezen? Zij willen toch niet weten wanneer het bedrijf is opgericht, ze willen weten of u dé aanbieder van de beste prijs of product bent. Dus hup, get to the point en vertel waarom u de beste bent. Kort, maar krachtig.

Heeft u hier hulp bij nodig? Of heeft u hulp nodig met andere manieren om uw website te optimaliseren? Bel dan naar 076-7503344 of neem contact met mij. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. op. Wij helpen u graag.

Anouk de Wildt
Online Marketeer
a.dewildt@seoonlinemarketing.nl

Het schrijven van een tekst is lastig. Erg lastig. Zelfs zo lastig dat ik, als tekstschrijfster van SEO Online Marketing, over deze zojuist getypte zin toch al zo’n vijftien minuten doe. Want ja, een tekst schrijven is één ding, maar een tekst goed en pakkend beginnen, is een tweede.

Bent u er nog?
Dan heb ik het goed gedaan! En zo zijn er nog ontelbare tips om een goede tekst te schrijven. Een gewone tekst althans. Het schrijven van een tekst en het schrijven van een webtekst is een wereld van verschil. In de korte tijd dat ik hier werk, ben ik daar al verschillende keren tegenaan gelopen. Welkom in de wereld van het zoekwoordenonderzoek. Of hier schrijven ze het allemaal als: zoekwoorden spatie onderzoek. Dat is een mooie eerste tip om mee te beginnen.

Zoekwoordenonderzoeken hebben altijd gelijk

Bent u een leverancier van hondenbrokken? Dan kan het voorkomen dat het woord honden brokken als beste zoekwoordresultaat naar boven komt. Woord? Dat zijn toch twee woorden? Juist! Bij het schrijven van een webtekst is correct spatiegebruik niet belangrijk. Je positie op Google, dat is wat telt. Een zoekwoordenonderzoek kan daar uitstekend bij helpen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat bezoekers je tekst niet eens helemaal lezen, maar scannen op afbeeldingen en koppen.

Heading gebruik: Maak onderscheid in de tekst

Bij een gewone tekst begin je altijd met een pakkende tekst in de kop, dit trekt de aandacht van de lezer. Bij een webtekst begin je met een opvallend uitziende (bijvoorbeeld vetgedrukte) tekst in de kop, die noemen wij een heading. Deze heading trekt de aandacht van de google robot. Je eerste en daarmee meest belangrijke alinea begin je met een h(eading)1, daarna gebruik je h2’s. Zo zijn er, naast deze, nog meer html tags die u kunnen helpen bij het maken van een goede webtekst.

Zoekwoorden en headings: een goede combinatie!

Zo, we hebben vandaag al geleerd dat het verwerken van zoekwoorden en het gebruik van html tags zoals een h1 in een webtekst enorm kan bijdragen aan het beter gevonden worden op Google. De combinatie maakt het verschil! Begin je tekst met een h1 tag en zet een zoekwoord in die allereerste zin, het liefst vooraan. Zoals: <h 1> Honden brokken, gegarandeerd de beste prijs bij -naam bedrijf-! </h 1> Simpel? Klopt! Maar zowel de lezer als de google robot (en later de hond) zullen hier van smullen!

Natuurlijk zijn er nog veel meer tips voor het schrijven van een goede webtekst. Tip 115 wil ik nu alvast verklappen, de rest volgt snel.

Webteksten horen nooit te lang te zijn

Een webtekst is al snel te lang en dit kan gevolgen hebben. De lezer haakt af of de Google robot ziet de tekst als spam door een overkill aan zoekwoorden. Houd een tekst daarom kort en bondig. Oh.. ook ik ben dus nog lang niet uitgeleerd. Wilt u ook meer leren of tips krijgen over het schrijven van webteksten? Neem dan contact met mij op of bel naar 076-7503344.

Komende tijd gaan we niet alleen aandacht besteden aan het schrijven van webteksten maar komen alle werkzaamheden binnen SEO Online Marketing aan bod. Denk aan linkbuilding of Search Engine Advertising. Wilt u meer weten over een bepaald onderwerp, houd deze pagina in de gaten. Kunt u niet meer wachten, neem dan nu al contact met ons op!

Het tweede deel van deze blog vindt u hier.

Anouk de Wildt
Online Marketeer
a.dewildt@seoonlinemarketing.nl

Anouk de Wildt, 27 jaar, waarvan 21 jaar woonachtig in Oudenbosch maar nu alweer zes jaar verliefd op mijn huidige woonplaats Breda. Dit ben ik! Sinds begin augustus de nieuwe collega van het huidige team bij SEO Online Marketing. Naast Breda heb ik natuurlijk nog andere passies die gekoppeld kunnen worden aan SEO Online Marketing. It is in the name: Online en Marketing, ín Breda. Voor mij ontzettend leuk dat ik deze drie passies kan combineren in mijn nieuwe functie.

Website content schrijven; webredactie

Hoe dit zo is gekomen? Twee jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam, richting Communicatie. Tijdens die vier jaar heb ik stage gelopen bij Sanoma Media, bij het tijdschrift Libelle, eerst op de webredactie en daarna op de marketingafdeling. Daarvoor heb ik een mbo opleiding in Antwerpen gevolgd en afgestudeerd als grafisch vormgever. Veel geleerd, en weer veel vergeten, maar het blijft een mooi vak. Ik heb altijd al een behoorlijke interesse in media gehad, van geschreven tot aan nieuwe media. Ik wilde dan ook, tot het irritante aan toe, altijd alles leren. Maar dat fanatisme zorgde er wel altijd voor dat ik bij leuke bedrijven aan de slag kon en daar veel verschillende dingen leerde. Ook nu weer bij SEO Online Marketing!

Creëren en herschrijven van website content

Zoals bij alle online marketingbureaus krijgen maar weinig starters een kans om daar te komen werken. Maar SEO Online Marketing geeft starters wél die kans om het vak te leren. Dit levert veel voordelen op, zowel voor starters en SEO Online Marketing zelf maar ook voor u als klant. SEO Online Marketing gaf mij gelukkig ook die kans hier te komen werken en zo zit ik nu mijn eerste blog te schrijven. En er volgen er vast meer. Ik heb er veel zin in om hier aan de slag te gaan en van elkaar te leren. Dat ík hier veel ga leren, daar ben ik van overtuigd. Maar naast dat ik het online gedeelte van de marketingwereld induik, ga ik het (her)schrijven van website content op mij nemen zodat we klanten nog meer kunnen bieden.

Mocht u interesse hebben om uw website content te laten (her)schrijven dan kunt u altijd contact met mij opnemen voor een vrijblijvend advies.

a.dewildt@seoonlinemarketing.nl
Anouk de Wildt
Online Marketeer

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram