seo online marketing logo

Naast Linkbuilding 1.0 biedt SEO Online Marketing ook Linkbuilding 2.0 aan. Maar wat houdt Linkbuilding 2.0 nou precies in? Linkbuilding 2.0 gaat verder dan de reguliere linkbuilding 1.0. Voor 2.0 schrijven we kwalitatieve stukken teksten op blogs, discussiëren we  inhoudelijk op fora, schrijven en verspreiden we persberichten. Het belangrijkste doel is natuurlijk om een backlink te genereren naar de website. Dit doen we door onderaan het stuk test de link te plaatsen en in de tekst met zoekwoorden te spelen. Als het goede inhoudelijke stukken zijn kunnen deze verder verspreid worden, wat natuurlijk ten goede van de website komt!

Pageranking en gerelateerde onderwerpen zijn belangrijk

Echter neemt Linkbuilding 2.0 veel meer tijd in beslag. Dit komt omdat er als eerst goede blogs gevonden moeten worden met voldoende pageranking. Naast pageranking is het ook belangrijk om relevante blogs en fora te vinden, gerelateerd aan het onderwerp. Soms kan dit lastig zijn omdat je je wel moet verdiepen in de branche van diegene voor wie je linkbuilding 2.0 doet. Voor ons is het erg interessant en zo leer je ook weer meer over verschillende branches.

Linkbuilding 2.0 uitbesteden?

Dan bent u bij SEO Online marketing op het goede adres! Bent u geïnteresseerd of heeft u nog wat vragen over onze werkwijze? Neem dan contact met ons op.

Huong Bui
Junior Online Marketeer

21 maart, 7.30: Op de snelweg richting Amsterdam, op naar Digital Marketing Live.

Digital Marketing Live?

Ja! Een must voor de offline én online marketeer. Dit tweedaagse evenement in de Westergasfabriek wordt dan ook jaarlijks door duizenden marketeers bezocht. Ze komen hier om te netwerken maar ook om kennis op te doen en te delen. Naast de presentaties van verschillende topbedrijven en de afsluitende borrel waren er dit jaar ook ronde tafels. Ideaal voor een debat, discussie of gesprek. Voor ons een goede gelegenheid om wat extra kennis op te doen van de echte grote spelers op (online) marketing gebied.

Dit jaar waren er vier zalen waar presentaties gehouden werden: Social, Digital Advertising, Mobile  en, voor ons heel belangrijk, de Online zaal. Nu willen we niet meteen negatief beginnen want we hebben genoten van alles wat DML voor ons had georganiseerd, maar die Online zaal is een puntje van verbetering. Deze zaal was veel te klein voor het aantal mensen welke interesse hadden in de presentaties van die zaal. Met als gevolg dat we onze eerste twee presentaties in de Social zaal hebben gevolgd.

Social Media en Digital Advertising

De eerste presentatie die we hebben bijgewoond ging over de Pepsi Social Marketing Strategie. De fan bepaalde een groot deel van deze strategie. Dit omdat Pepsi er voor gekozen heeft om niet te kiezen voor verplichte likes of het uitdelen van prijzen maar voor het veroorzaken van het delen van persoonlijke ervaringen. Bijvoorbeeld een fan een Pepsi Shirt geven, waardoor die blije fan een foto met zijn Pepsi Shirt op Facebook zet en zijn positieve ervaring met zijn vrienden deelt.

De tweede presentatie ging over Melkunie. Melkunie kwam na 12 jaar met een ijzersterke comeback weer terug op de markt. Naast dat Melkunie op de traditionele wijze de consument benaderde deden ze dit ditmaal ook online. Zij lieten ons zien hoe ze dit hebben aangepakt en wat de resultaten zijn tot nu toe.

Na de middag hebben we nog twee presentaties in de Social Media zaal bijgewoond. De eerste ging over RTL programma Expeditie Robinson. Een populair televisie programma welke samenwerking met een chipsmerk aanging  en deze sterker maakte. Door verschillende acties zoals een tv reclame, facebook en een instore win actie werd Chio meer bekend bij het publiek. De presentatie daarna was geheel in het Engels: Man vs Machine. Een presentatie over de ontwikkelingen van Al Performence Driven Advertising.

Sanoma Media heeft eind vorig jaar een branded content onderzoek gedaan voor hun website NU.nl. Dit onderzoek ging over de verschillende gebruiksmomenten en de verschillende platformen van NU.nl. Uit het onderzoek is gebleken dat de eigenschappen van ieder device van invloed is op de effectiviteit van branded content. Pas dus per device je content aan! Die wisten we natuurlijk al wel, maar toch leuk om te weten hoe zo’n groot en succesvol bedrijf hier over denkt.

Online Optimization

Eindelijk in de online zaal terecht gekomen hebben we meteen twee presentaties meegepakt. De eerste was van de directeur van NetProfiler. Hij vertelde ons hoe je de online conversie kon verdubbelen. Dit doet hij onder meer voor grotere bedrijven zoals Otto, Vimodos, Ziggo en het Wereld Natuur Fonds. Enorm interessant hoe veel je met bijvoorbeeld Google Analytics en a/b testen kunt. De presentatie daarna was van Neon. Neon is vorige jaar ontzettend gegroeid door goede resultaten te behalen via SEA. Zij legde ons uit hoe ze dit hebben bereikt, ondanks de concurrerende energiemarkt.

Na zeven presentaties te hebben bijgewoond gingen we met een hoop informatie terug naar Breda. Dit was een leuke en leerzame dag. Tot volgend jaar Digital Marketing Live!

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van online marketing en zoekmachineoptimalisatie. Linkbuilden is het plaatsen van links op externe websites, met als doel een hogere waardering (pagerank) te krijgen in Google. Dit gebeurt zodra er op een ankertekst waarin één van de specifieke zoekwoorden in staat wordt gezocht. Deze links worden ook wel backlinks genoemd. Hoe meer backlinks een site heeft, hoe meer autoriteit deze volgens de Google robot heeft. Het is belangrijk dat de link wordt geplaatst op een relevante site. Gaat de site over meubels, dan moet de link dus worden geplaatst op een site over bijvoorbeeld meubels, wonen of interieur. Anders telt Google deze backlinks niet mee. Wanneer de link geplaatst wordt, moet hij onder het juiste kopje worden geplaatst met het specifieke zoekwoord.

Pagerank Algoritme

Google kijkt niet alleen naar het aantal backlinks, maar ook naar de waarde van elke backlink. Dit heet het PageRank-algoritme. Een site krijgt een hogere PageRank door veel pagina’s naar de site te laten verwijzen. Dit kan door links te plaatsen in berichten op blogs, fora en artikelen. Wist u dat het woordje Page van Pagerank niet afkomstig is van het woord pagina, maar van Larry Page? Hij is een van de medeoprichters van Google.

Linkbuilding inzetten?

Wilt u meer informatie over linkbuilding, backlinks of wilt u linkbuilding inzetten? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ellen Kemmeren
Junior Online Marketeer

Beste klant,

Nogmaals bedankt voor het vertrouwen in en het kiezen voor SEO Online marketing. Als u deze blog gaat lezen, bent u waarschijnlijk al klant en heeft u een adviesrapport van ons gekregen. Of u bent een geïnteresseerde bezoeker van de website, dat kan natuurlijk ook.

We gaan er even vanuit dat u een Light of Basic pakket bij ons heeft afgenomen en het adviesrapport inmiddels heeft ontvangen. Wij raden u altijd aan dit adviesrapport in zijn geheel door te lezen. Soms kan het lezen van een adviesrapport wel eens voor verwarring zorgen. Dit kan komen omdat u er weinig van af weet, even geen tijd heeft om álles te lezen of gewoonweg niet zo goed weet wat u nu zelf moet uitvoeren en wat wij of een websitebouwer voor u kunnen doen.

Deze blog kan u hierbij helpen!

Google Analytics instellingen

Zoals ik in mijn vorige blog heb uitgelegd bestaat het adviesrapport uit een aantal delen. Hier valt onder andere de 0-meting onder. Een 0-meting is natuurlijk een vast gegeven, maar er zijn altijd een paar punten in Google Analytics die u wel kunt aanpassen. Stel bijvoorbeeld in dat Google Analytics uw eigen bezoeken en die van uw websitebouwer niet meerekent. Het meest belangrijke punt van aandacht is wellicht het instellen van doelen. Zodra er doelen ingesteld zijn kan er worden gestart met het bijhouden en meten van gewenst bezoekersgedrag op de website. Wij geven u hier graag tips over.

Techniek

Het technische gedeelte kunt u het beste aan uw websitebouwer overlaten. Als u technisch bent aangelegd en kennis van html, css etc. hebt, kunt u dit eventueel zelf doen. Ook kan het voor komen dat u geen websitebouwer heeft, neem dan contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zoekwoorden onderzoek en content

Het zoekwoorden onderzoek is een belangrijk gedeelte van het adviesrapport. Want naast dat we uw website controleren op een aantal punten werken we ook een advies voor uw homepagina uit op basis van dit zoekwoorden onderzoek. Wij koppelen goed scorende zoekwoorden aan uw hoofdnavigatie. U krijgt dus eigenlijk per pagina een advies over welke zoekwoorden hier het beste bij passen. U kunt dit advies in zijn geheel overnemen. Maar omdat dit een advies is kunt u deze woorden natuurlijk onderling wisselen. Eenmaal vastgesteld gaan we met die zoekwoorden verder. Wij maken een title, description en een homepagina tekst. Met deze voorbeelden kunt u aan de slag met de rest. U mag ons altijd vragen stellen en een zelfgemaakte tekst sturen. Probeer u dan wel aan de regeltjes te houden zoals het gebruik van H1 en H2 koppen. Wat tips hierover vindt u in mijn blog over webteksten. Lukt het u niet om SEO webteksten te schrijven of u heeft er simpelweg geen tijd voor? Dan kunnen wij die taak uit handen nemen. Mail of bel ons gerust voor meer informatie!

Adwords

Heeft u voor een Basic of Adwords pakket gekozen, dan zetten wij ook Adwords voor u in. We zullen hier dieper op in gaan in een volgende blog. Terwijl wij aan de slag gaan met uw Adwords campagne(s) kunt u met het adviesrapport aan de slag. Want wist u dat een goede SEO optimalisatie zelfs kan leiden tot een hogere kwaliteitsscore in Adwords? Hierdoor dalen de kosten per klik en zijn er ook meer transacties te verwachten voor hetzelfde budget.

Heeft u nog andere vragen of vind u dat deze blog iets mist? Stuur mij een email en wellicht wordt uw vraag in een volgende blog behandeld!

Anouk de Wildt
Online Marketeer
a.dewildt@seoonlinemarketing.nl

Na een korte periode van ziekte kijk ik in mijn bakje en zie ik een roze post-it, wat lief dacht ik, want er werd op dit post-it mij gevraagd of het allemaal al weer beter gaat. De “catch” kwam al snel want er stond gelijk bij of ik even tijd had om een blog te schrijven. Zo dat was even een klassieke opening door middel van een anekdote. Nu je dit gelezen hebt weet je nog niks over mij dus laten we beginnen bij het begin. Mijn naam is Mike Schuurbiers, geboren in ’86, student Avans Breda waar ik Communicatie en Media Design volg en ik loop nu ongeveer een maand stage bij SEO Online Marketing.

SEO Online Marketing: websites opbouwen, onderhouden en uitbreiden

Stagiair? Een hele dag koffie halen zeker.

Onder andere, maar dat komt omdat we hier met zijn alle gewoon veel koffie drinken en we dit voor elkaar doen. Verder help ik met het opbouwen en onderhouden van de websites die we hier zelf hebben. Ik maak designs en huisstijlen als er nieuwe opdrachten binnen komen of als webshops een nieuw likje verf kunnen gebruiken. Ik kijk of, buiten al het SEO om, de websites ook “user interface” vriendelijk zijn. Want wat mensen ons laten vinden is één ding maar je ook aangetrokken voelen om op de website te blijven en te kopen is ook belangrijk. Als eindopdracht ben ik bezig met het opzetten van een landing page die alle shops die we hebben met elkaar verbinden en klaar stomen voor de aankomende toevoegingen. Goed nagaan wat praktisch, logisch en goed uit te breiden is.

Nou laat ik jullie achter met de kennis wie ik ben en wat ik hier zoal doe én nog even dit:

Wist u dat een olifant het enige zoogdier is dat niet kan springen?
Mike Schuurbiers
Stagiair SEO Online Marketing

Bij SEO Online Marketing houden we de kosten van de klant graag laag. Dit doen wij voornamelijk door het aanbieden van pakketten. Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende pakketten: het light, basic en Adwords pakket. Kiest u voor een light of basic pakket dan is een van de belangrijke dingen die u krijgt het adviesrapport. Hier geef ik u graag wat meer informatie over.

Content en techniek

Nadat u een welkomstmailtje van Laura heeft gehad en u ons gekoppeld heeft aan Google Analytics kunnen wij met dit adviesrapport aan de slag. In een adviesrapport geven wij, naast het maken van een 0-meting, advies over een aantal belangrijke punten die u helpen bij het optimaliseren van uw website. Deze punten zijn vooral gericht op techniek en content. Wat kunnen we op technisch vlak verbeteren en hoe kunnen we het beste teksten herschrijven door middel van het gebruiken van zoekwoorden? Kortom: Waar liggen uw kansen op online marketing gebied?

0-meting vanuit Google Analytics

Bij een 0-meting wordt er gekeken naar een aantal gegevens van uw Google Analytics account, zetten we de online concurrentie op een rij en kijken we bijvoorbeeld naar uw geplaatste metatags, uw huidige pagerank en backlinks, technische leesbaarheid en de inhoudelijke status van uw website. Na de 0-meting gaan we bovenstaande (en meer!) puntjes nogmaals af en geven we advies. Wat kunt u doen om deze fouten te verbeteren? Welke metatags zouden er geplaatst moeten worden zodat uw website beter geïndexeerd en dus geoptimaliseerd wordt?

Zoekwoorden onderzoek en meer

Naast het adviesrapport krijgt u ook een aantal bijlagen van ons. Het zoekwoorden onderzoek is een belangrijke bijlage. Ons zoekwoorden onderzoek is de basis van het content gedeelte van het adviesrapport. Bent u benieuwd hoe zo’n zoekwoorden onderzoek gemaakt wordt? Dan verwijs ik u graag door naar een blog van mijn collega Gijs. Door het koppelen van goed scorende woorden aan verschillende pagina’s of producten van  uw website wordt u beter gevonden. Wij geven een voorbeeld door alvast een koppeling van zoekwoorden te maken voor uw hoofdnavigatie. Heeft u bijvoorbeeld een winkel in kantoorartikelen? Dan zouden wij uw homepagina kunnen koppelen met de volgende drie woorden: schrijfwaren, kantoorinrichting  en verzendmiddelen. Met deze drie woorden gaan wij voor u aan de slag. We schrijven een advies hoe deze woorden te gebruiken, we maken een title en description en een tekst voor op de homepagina. Wilt u graag wat meer uitleg over metatags? Leest u dan mijn blogs welke ik een paar maanden geleden geschreven heb. Als u akkoord gaat met de drie voorgestelde woorden, dan gaan wij hier ook mee linkbuilden.

Adviesrapport gekregen, maar wat nu?

Als u het adviesrapport van een van onze online marketeers heeft gekregen, dan raden wij u altijd aan deze zeer goed door te lezen. Uiteraard vinden wij het geen probleem om al uw vragen  te beantwoorden, maar voor de zekerheid hebben we ook blog geschreven waarin u kunt lezen wat er in grote lijnen nu eigenlijk allemaal moet gebeuren na het ontvangen van zo’n adviesrapport.
Anouk de Wildt
Online Marketeer

Bijna al onze medewerkers zijn nu via een blog aan bod geweest. Wie doet wat? Zo hebben wij junioren die hier tijdens hun studietijd werken, maar ook parttimers en fulltimers. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk bij SEO Online Marketing? Het lijkt mij leuk wat meer inzicht te geven in onze processen.

Wanneer er een definitief akkoord is gekomen van een klant een contract getekend is krijg ik de overeenkomst in handen en kan het proces in gang gezet worden. Ik start altijd met het verzamelen van de gegevens zodat ik een klantmap aan kan maken. Als ik alles compleet heb kan ik het eerste contact leggen met de klant; het welkomstmailtje! Het welkomstmailtje is van groot belang omdat ik hierin vraag om het Google Analytics account van de klant aan die van ons te koppelen. De gegevens uit Analytics spelen een belangrijke rol binnen ons proces, hier halen we veel informatie uit voor het adviesrapport. Natuurlijk is het ook fijn voor een klant om te weten wie hun contactpersoon binnen het bedrijf is, dit is na het welkomstmailtje ook meteen duidelijk.

Zoekwoordenonderzoek

Na het welkomstmailtje kan het proces in gang gezet worden. Het zoekwoordenonderzoek wordt toegewezen aan één van onze junior online marketeers. Wil je meer weten over het zoekwoordenonderzoek? Lees dan de blog van Gijs. Na het afronden van het zoekwoordenonderzoek kan het adviesrapport gemaakt worden door een van onze online marketeers.

SEO Adviesrapport en Adwords

Wanneer het adviesrapport klaar is wordt dit naar de klant verstuurd, wordt er een linkbuilder toegewezen en krijgt de klant elke maand een rapportage. Vanaf dit moment ligt de verantwoordelijkheid weer bij mij. Ik houd het proces in de gaten, neem contact op met de klant omtrent de doorvoeringen van de adviezen uit ons adviesrapport. Er zijn na het ontvangen van het adviesrapport een aantal stappen die de klant zelf kan uitvoeren, waar we de klant bij kunnen helpen of zelfs geheel uit de klant zijn handen kunnen nemen. Lees daar meer over in blog 1 en blog 2 van Anouk. Heeft de klant voor een Basic of Adwords pakket gekozen, dan wijs ik ook een Adwords specialist toe. Tijdens het gehele traject ben ik eerste aanspreekpunt voor de klant. Zijn er in die periode vragen? Dan zal de klant ook altijd bij mij terecht komen!

Wat er zo leuk is aan mijn functie? Dat ik elke dag nieuwe dingen leer. Iedere klant stelt andere vragen, wanneer ik daar zelf geen passend antwoord op weet dan kan ik de kennis gaan op doen bij verschillende collega’s. Zij geven mij een hoop informatie en ik leer hier weer van door het aan de klant door te geven. Wat voor mij daarnaast ook een groot pluspunt is, is dat ik veel contact met klanten én mijn collega’s heb!

Al klant bij SEO Online Marketing? Dan zullen we elkaar vast al eens gesproken hebben. Nog geen klant of meer weten over het proces of een specifiek gedeelte bij SEO Online Marketing? Neem dan gerust contact met mij op!
Laura Timmermans
Projectmanager

Google is continu bezig met het verbeteren van het Adwords systeem. Zo heeft Google in februari een nieuwe update aangekondigd, enhanced campaigns, oftewel geoptimaliseerde campagnes. De voornaamste reden voor de update is het toegenomen internet gebruik op mobiele platformen. Door middel van deze enhanced campaigns, moet het mogelijk zijn om potentiele klanten effectiever en eenvoudiger te benaderen.

Google ziet inmiddels weinig verschil meer tussen het gebruik van desktop en tablet. Deze zouden door de consument als één worden gebruikt. Daarom is enkel targeting op tablet bijvoorbeeld niet meer mogelijk. Biedstrategieën voor tablets worden afgestemd op die voor desktop, waardoor advertenties automatisch worden weergegeven op zowel desktop als tablet.

Campagnes minimaliseren en sneller optimaliseren

Inmiddels hebben wij bij SEO Online Marketing bijna alle campagnes van onze klanten geoptimaliseerd. Dat dit per campagne apart moet gebeuren is niet heel handig, maar door deze update komt er een einde aan het aanmaken van meerdere campagnes voor verschillende apparaten. Hierdoor gaat het optimaliseren sneller en wordt het, door het minimaliseren van campagnes, overzichtelijker. De enhanced campaigns moeten vooral het mobiel adverteren op een hoger niveau gaan brengen. Verwachting is dat de nieuwe update medio 2013 voor iedereen automatisch wordt doorgevoerd.

SEO Online Marketing kan u hierbij helpen

Google ziet een enorme groei in mobiel internet en speelt hier daarom op het juiste moment op in. Dit geldt dan voornamelijk wel voor bedrijven met een mobiele website. Heeft u deze nog niet? Wij bij SEO Online Marketing kunnen deze mobiele website voor u maken. Voor SEA bent u bij mij op het juiste adres. Ik kan voor u instellen dat uw telefoonnummer alleen tijdens openingstijden zichtbaar is, of dat zaterdag en zondag wordt uitgesloten. Dit gaat uiteraard gepaard met de daarbij bijbehorende mobiele advertenties en oproep extenties.

Heeft u vragen over wat wij voor u kunnen betekenen als het gaat om search engine advertising? Dan kunt u altijd even contact met mij opnemen via 076 750 33 44 of het sturen van een mailtje

Anne Karreman
Online Marketeer
a.karreman@seoonlinemarketing.nl

Net als mijn collega’s wil ik mij ook graag aan u voorstellen; Mijn naam is Marieke Slot, 32 jaar en sinds 1 maart 2013 ben ik werkzaam als Online Marketeer voor een van onze vele webshops namelijk www.zwembadenwebshop.nl. Oorspronkelijk kom ik uit de Achterhoek, maar ben ik 11 jaar geleden verhuisd naar Breda vanwege mijn studie aan NHTV (richting vrijetijdsmanagement). Breda is mij zeer goed bevallen en ik zie mijzelf hier nog jaren wonen.

SEO, SEA en accountmanagement

Een aantal jaar geleden heb ik er bewust voor gekozen om het toerisme en de vrijetijdsmarkt vaarwel te zeggen en te gaan werken in de online marketing.  Ik heb inmiddels ruime ervaring in SEO, SEA en accountmanagement en ik hoop deze ervaring te kunnen benutten bij het online promoten van onze zwembadenwebshop. Mijn werkzaamheden zullen bestaan uit het versturen van bestellingen die via onze webshop geplaatst worden, SEO werkzaamheden, SEA, Google Analytics bijhouden en het beantwoorden van klantvragen via de telefoon, mail en chat. Een drukke functie maar ik heb er heel veel zin in. Dus laat het mooie, warme zomerweer maar komen!

Of aankomend weekend nu de zon schijnt of het weer gaat sneeuwen, één ding is zeker: De lente komt er aan! Neem een kijkje op www.zwembadenwebshop.nl! In de meeste gevallen geldt: voor 16.00 bestellen, de volgende dag in huis. Heb je vragen of kom je er even niet uit met een bepaald artikel of bestelling, bel mij gerust op 076-8200811.
Marieke Slot
Online Marketeer Zwembadenwebshop.nl
m.slot@zwembadenwebshop.nl

Bij Seo Online Marketing doe ik onder andere het zoekwoordenonderzoek van veel klanten. Hierbij vergelijk ik zo’n 800 woorden met elkaar om zo de beste keywords voor uw site te vinden! Dit is een onderdeel van het Adviesrapport. Nu leek het mij leuk een klein kijkje in de keuken te geven. Hoe werkt dit nu eigenlijk?

Populariteit

Het eerste waar we naar kijken is de populariteit van de zoekwoorden. Google heeft met haar Hulpprogramma voor zoekwoorden (https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS) de meest betrouwbare gegevens. Uiteraard zijn dit afgeronde getallen en deze zijn gemiddeld genomen over de afgelopen maanden. Daarom kan het voorkomen dat als u een seizoensgebonden product heeft, u in de zomer andere resultaten kan krijgen dan in de winter. Maakt u zich hier niet te veel zorgen over. Wij houden hier rekening mee in de keuze van de keywords.

Concurrentie

Vervolgens kijken we naar hoeveel concurrentie U heeft in Nederland. Dit doen we met iets wat u dagelijks op uw scherm heeft, maar nooit gebruikt. De “Ongeveer x resultaten” bovenaan de zoekresultaten in Google. Hierdoor krijgen we een idee van hoeveel concurrenten hetzelfde zoekwoord gebruiken.

Verhouding

Tenslotte kijken we naar de verhouding tussen de populariteit en de concurrentie. Stel dat een keyword veel concurrentie heeft, maar ook enorm veel zoekers per maand. Is het dat waard om verder te onderzoeken of het rendabel is om dat woord als keyword te nemen? De woorden die het beste scoren op deze criteria worden verder onderzocht om de beste woorden voor uw site te selecteren.

Was er iets onduidelijk, of heeft u verdere vragen over het zoekwoordenonderzoek? Mail mij gerust!

Gijs Weterings
Junior Online Marketeer
g.weterings@seoonlinemarketing.nl

Op 23 en 24 januari aanstaande vindt alweer de zevende editie plaats van de Webwinkel Vakdagen: de vakbeurs voor webwinkeliers. Zowel de beginnende webwinkelier als de doorgewinterde expert doet hier volop kennis en inspiratie op. Meer dan 250 vooraanstaande e-commerce leveranciers presenteren zich tijdens de Webwinkel Vakdagen.

SEO Online Marketing is er één van!

Vorig jaar was SEO Online Marketing al aanwezig op de Jaarbeurs in Utrecht, hetzij als bezoeker. Na een succesvol 2012 kan onze stand natuurlijk niet meer missen op de beurs van 2013.

Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, want hoe zetten we onze stand op zodat deze opvalt tussen alle andere 249 aanbieders? En wat kunnen wij onze potentiële klanten op dát moment aanbieden? Na enig overleg en geregel zijn we eruit! We gaan vast en zeker 2 hele leerzame en succesvolle dagen tegemoet met in het vooruitzicht nieuwe enthousiaste klanten waar wij voor aan de slag kunnen! Bent u benieuwd hoe we het aangepakt hebben? Kom dan langs!

Gratis sitecheck voor uw website

U heeft een prachtige website, een perfect visitekaartje maar u wordt helaas nog niet gevonden door uw potentiële klanten. Hier komen wij om de hoek kijken! Dat u niet gevonden wordt kan aan verschillende oorzaken liggen. Wij bieden tijdens de beurs de mogelijkheid om uw gegevens bij ons achter te laten, wij zullen uw website gratis onder de loep nemen en 5 tips geven om uw website te optimaliseren. Natuurlijk kunt u ook bij ons terecht voor de nodige informatie en uitleg over onze diensten. U kunt ons vinden op standnummer M28.

Thematische zones op de beursvloer

De belangrijkste e-commercethema’s komen als zones terug op de beursvloer. De vijf zones zijn:
-Marketing
-Webwinkel Ontwikkeling
-Betaaloplossingen
-Logistiek & Fulfilment
-Social Media & M-commerce

U kunt SEO Online Marketing vinden op de marketing beursvloer.

Praktische info:

Data: 23 & 24 januari 2013
Locatie: Jaarbeurs Utrecht, stand nummer M28
Openingstijden: Beide dagen van 10.00 tot 17.00 uur

De Webwinkel Vakdagen zijn, na voorregistratie, gratis te bezoeken. Je kunt je snel en eenvoudig registeren op de website.

Wij zien jullie graag verschijnen op de Webwinkel Vakdagen, de koffie staat klaar!

Wanneer u een website wilt laten ontwikkelen, zult u al snel een keuze moeten maken tussen een website met of juist zonder CMS. Maar wat is een CMS eigenlijk? En wat zijn nu de voor- en nadelen van een CMS? Dat zijn zaken die in dit artikel aan de orde komen.

Wat is een CMS?

CMS staat voor Content Management System. Nu klinkt dit wellicht als een lastige Engelse term, maar het komt erop neer dat u met een CMS zelf uw website kunt onderhouden. Daarbij kunt u over het algemeen denken aan het toevoegen, verwijderen en aanpassen van pagina’s, maar er zijn uiteraard ook Content Management Systems die u meer mogelijkheden bieden.

Sommige websitebouwers zullen een eigen CMS hebben, terwijl anderen liever werken met open-source Content Management Systems, zoals WordPress, Drupal of Joomla. Hier zal ik later zeker nog op terugkomen!

Voor- en nadelen van een CMS

Is het voor u verstandig om voor een CMS te kiezen? In de meeste gevallen zou ik het u zeker aanraden. De volgende 5 redenen zijn daarvoor in mijn ogen het meest belangrijk:

Er zijn echter ook nadelen verbonden aan een CMS. Uit de bovenstaande voordelen blijkt bijvoorbeeld dat u zelf uw website kunt bijhouden, maar de vraag is of u daar wel zin in heeft. En heeft u er als drukke ondernemer überhaupt wel tijd voor? Misschien niet, en het zou natuurlijk vervelend zijn als uw website daar onder gaat lijden. Daarnaast zit u aan een systeem vast en is het vaak lastig en/of kostbaar om aanpassingen aan dat systeem te laten doorvoeren. Ten slotte zou u, omdat er zo enorm veel verschillende Content Management Systems zijn, de verkeerde keuze kunnen maken.

Echter, dit laatste nadeel kan in mijn ogen worden weggenomen. Daarom zal ik in mijn volgende blogs ingaan op de voor- en nadelen van verschillende Content Management Systems. Mocht u nu al vragen hebben over een bepaald CMS dan kunt u me uiteraard altijd even mailen!

Alvast een fijne kerst!

Joep Bogaers
Junior Online Marketeer
j.bogaers@seoonlinemarketing.nl

Zoals beloofd in mijn vorige blog, bespreek ik vandaag de W3c validatie. W3c is het “ World Wide Web Consortium”, en richt zich op het vaststellen van standaarden op het web. Zo is één van haar projecten de W3c validator. Dat moet je zien als de docent Nederlands die een opstel corrigeert op grammaticafouten. In plaats van het aangeven van vergeten punten, hoofdletters of een verkeerde zinsvolgorde, geeft de validator aan welke fouten op uw site staan.

“Maar de site werkt toch gewoon? Waarom zou ik daar aandacht aan besteden?”

Op het moment werkt uw site prima, en dat is mooi! Maar uw site kan nog zo mooi werken voor u, oude of andere browsers kunnen juist heel vreemde resultaten krijgen. Onlangs kwam ik een site tegen die in Google volledig “leeg” was geïndexeerd. Voor gebruikers zag de site er prima uit, maar de Google spider vond de fout (een niet afgesloten XMP-tag) een stuk moeilijker en besloot alles weg te gooien. Hierdoor stond de hele site dus niet in de Google zoekresultaten. Natuurlijk is dit een extreem geval en zullen de meeste sites gewoon werken.

Voordelen bij het corrigeren van uw site

Wat zijn dan voor de doorsnee site de voordelen bij het corrigeren van uw site?

Laat ook uw website testen op fouten

Wat kunt u doen? Op validator.w3.org kunt u uw site laten testen op fouten. Hiervoor hoeft u alleen het adres van uw site in te voeren. De lijst met fouten die er uit komt kunt u doorsturen naar uw webbouwer. Deze kan vervolgens (een deel van) de fouten herstellen. Let hierbij wel op dat bij veel sites niet alle fouten eruit gehaald kunnen worden. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met Facebook-integratie op uw site, of een structurele fout in het systeem waarop uw site is gebouwd. Maakt u zich hier geen zorgen over, Google weet van dit soort fouten en houdt daar rekening mee. Niet afgesloten <a>-tags of het ontbreken van een zogenaamd DOCTYPE kan vaak wel worden aangepast.

Heeft u nog vragen over W3c validatie? Stuur mij gerust een email op g.weterings@seoonlinemarketing.nl.

Gijs Weterings
Junior Online Marketeer
g.weterings@seoonlinemarketing.nl

Op het moment dat ik deze blog schrijf ben ik voor de tweede dag werkzaam op kantoor bij SEO Online Marketing. Ik ben dus nét nieuw, maar ik kan natuurlijk al wel wat vertellen over mezelf.

Ik ben Laura, 26 jaar en woonachtig in Etten-Leur. Ik ben de nieuwste werknemer bij SEO Online Marketing. Ik was op zoek naar een leuke (bij)baan met een goed toekomstperspectief. Internet is een belangrijk medium in mijn dagelijks leven en marketing is een belangrijk onderdeel van mijn opleiding. Ik heb een klein jaar bij een internetmarketing bureau gewerkt, hierdoor wist ik in welke hoek ik moest gaan zoeken.

Communicatie: opleiding én werkzaamheden

Naast het werken hier ben ik bezig met een studie. Ik zit op dit moment in de afrondingsfase van mijn HBO opleiding Communicatie. Hiervoor ben ik een Social Media onderzoek aan het doen voor een sportcentrum in Etten-Leur. Een erg leuke opdracht, maar tegelijkertijd ook pittig omdat Social Media (nog) niet terug komt in mijn opleiding. Ik heb veel boeken en artikelen gelezen en deze kennis komt van pas nu ik bij SEO Online Marketing aan de slag ga.

Omdat ik het nu nog druk heb met het schrijven van mijn scriptie, en mijn bijbaan in de horeca, werk ik  in de maanden december en januari 1 á 2 dagen in de week. Als alles gaat zoals gepland ben ik daarna klaar met mijn opleiding en dan kan ik hier eventueel fulltime aan de slag! Mijn takenpakket gaat bestaan uit de aftersales en het klantbeheer. U zult dus vaak met mij te maken krijgen.

Met mijn opleiding Communicatie ben ik breed inzetbaar binnen het bedrijf, omdat SEO Online Marketing het steeds drukker krijgt kunnen zij ook steeds meer mankracht gebruiken. Ik hoop daarom in het nieuwe jaar mijn takenpakket verder uit te breiden.

Laura Timmermans
Aftersales
l.timmermans@seoonlinemarketing.nl

Hoi!

Mijn naam is Ismay Heemskerk, en ik werk nu sinds ongeveer een maandje bij SEO Online Marketing!
Ik ben een van de nieuwe werknemers hier, dus het is voor mij allemaal nog erg nieuw en spannend. Maar laat ik eerst maar wat over mijzelf vertellen!

Op dit moment ben ik 20 jaar en ik woon nu een dik jaar in Breda. Ik ben hier naartoe verhuisd vanwege mijn studie, maar ik vind Breda zo’n leuke stad dat ik mijzelf hier ook na mijn studie nog zie wonen! Mijn hobby’s zijn muziek maken, koken, stappen, festivals en concerten bezoeken.

International Media & Entertainment Management

Ik studeer ‘International Media & Entertainment Management’ op het NHTV, en zit momenteel in mijn derde jaar. Het is echt een leuke en leerzame opleiding waar ik met veel plezier heen ga. Ik hoop later dan ook in deze richting te mogen werken, en dan het liefst bij een entertainmentbureau of muziekstudio.

SEO Online Marketing: linkbuilding en webshops

Mijn werkzaamheden bij SEO Online Marketing zijn onder anderen linkbuilden voor verschillende bedrijven en websites, zoals bijvoorbeeld www.hondenvoerbestellen.nl. Ook het vullen van webshops hoort hierbij. Bijvoorbeeld de webshop van Princesses: Dé webshop waar je moet zijn voor de mooiste bruids- en gala accessoires. Ik werk hier pas net, dus heel uitgebreid kan ik nog niet vertellen over mijn werk! Dat komt zeker een volgende keer.

Ismay Heemskerk
Junior Online Marketeer
i.heemskerk@seoonlinemarketing.nl

Na mijn eerste weekje werken kreeg ik te horen dat ik binnenkort een blog moest schrijven. Op dat moment wist ik nog niet waar ik over moest schrijven en dat was best spannend. Ik zal in deze blog meer over mijzelf vertellen en een korte introductie geven wie ik ben en wat ik bij SEO online marketing doe.

Marketing Management

Ik ben Huong Bui. Ik woon in Etten-Leur en ben 23 jaar. Op dit moment studeer ik Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg. Dit is een erg leuke studie, vakken die  mij interesseren zijn Consumentengedrag, Economische  Psychologie, Marketing Communicatie  en Brand management. In de colleges wordt er af en toe wat verteld over Online Marketing.  Echter zijn er geen vakken die specifiek over Online Marketing gaan. Tegenwoordig is dit echt wel belangrijk en ‘booming’. Ik wilde daarom meer leren over Online Marketing en hoe het verder in de praktijk gaat. Dus ben ik op zoek gegaan naar een bijbaan waar je deze ervaring op kan doen.

SEO Online Marketing

Zo ben ik terecht gekomen bij SEO Online marketing. Mijn werkzaamheden zijn op dit moment nul-metingen uitvoeren, potentiële linkpartners zoeken en linkbuilden. Ik ben eind oktober begonnen en kan nú al zeggen dat ik veel heb geleerd. Het is echt interessant en ik wil ook graag meer leren!

Huong Bui
Junior Online Marketeer
h.bui@seoonlinemarketing.nl

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram