- De Domein Authority van je website, hoger is beter.
- De lengte van de URL, te lang is niet goed.
- Het pad van je URL, pagina’s ‘dichterbij’ de domeinnaam doen het beter dan pagina’s verderweg in submappen.
- Menselijke redacteuren, nooit bevestigd maar Google heeft een patent vastgelegd voor een systeem dat de invloed van menselijke redacteuren ‘meet’.
- De categorie van de website.
- WordPress tags, het helpt mee wanneer artikelen of groepen naar elkaar linken.
- De zoekterm in de URL.
- Een duidelijke structuur in langere URL’s, bijvoorbeeld categorieën.
- Het noemen en verwijzen naar referenties en bronnen help mee.
- Opsommingen en genummerde lijsten, daar houd Google van.
- De prioriteit van een pagina in een sitemap.
- Teveel links op je website zijn slecht.
- De ranking van andere zoektermen, scoor je daar goed, dan helpt dat ook mee voor andere zoektermen.
- De leeftijd van de website, hoe ouder hoe beter.
- Een gebruiksvriendelijke lay-out doet het beter.
- Geparkeerde domeinnamen scoren niet zo goed.
Belangrijke SEO factoren voor je website (deel 3)
