SEO Adviesrapport, de uitwerking

Beste klant,

Nogmaals bedankt voor het vertrouwen in en het kiezen voor SEO Online marketing. Als u deze blog gaat lezen, bent u waarschijnlijk al klant en heeft u een adviesrapport van ons gekregen. Of u bent een geïnteresseerde bezoeker van de website, dat kan natuurlijk ook.

We gaan er even vanuit dat u een Light of Basic pakket bij ons heeft afgenomen en het adviesrapport inmiddels heeft ontvangen. Wij raden u altijd aan dit adviesrapport in zijn geheel door te lezen. Soms kan het lezen van een adviesrapport wel eens voor verwarring zorgen. Dit kan komen omdat u er weinig van af weet, even geen tijd heeft om álles te lezen of gewoonweg niet zo goed weet wat u nu zelf moet uitvoeren en wat wij of een websitebouwer voor u kunnen doen.

Deze blog kan u hierbij helpen!

Google Analytics instellingen

Zoals ik in mijn vorige blog heb uitgelegd bestaat het adviesrapport uit een aantal delen. Hier valt onder andere de 0-meting onder. Een 0-meting is natuurlijk een vast gegeven, maar er zijn altijd een paar punten in Google Analytics die u wel kunt aanpassen. Stel bijvoorbeeld in dat Google Analytics uw eigen bezoeken en die van uw websitebouwer niet meerekent. Het meest belangrijke punt van aandacht is wellicht het instellen van doelen. Zodra er doelen ingesteld zijn kan er worden gestart met het bijhouden en meten van gewenst bezoekersgedrag op de website. Wij geven u hier graag tips over.

Techniek

Het technische gedeelte kunt u het beste aan uw websitebouwer overlaten. Als u technisch bent aangelegd en kennis van html, css etc. hebt, kunt u dit eventueel zelf doen. Ook kan het voor komen dat u geen websitebouwer heeft, neem dan contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zoekwoorden onderzoek en content

Het zoekwoorden onderzoek is een belangrijk gedeelte van het adviesrapport. Want naast dat we uw website controleren op een aantal punten werken we ook een advies voor uw homepagina uit op basis van dit zoekwoorden onderzoek. Wij koppelen goed scorende zoekwoorden aan uw hoofdnavigatie. U krijgt dus eigenlijk per pagina een advies over welke zoekwoorden hier het beste bij passen. U kunt dit advies in zijn geheel overnemen. Maar omdat dit een advies is kunt u deze woorden natuurlijk onderling wisselen. Eenmaal vastgesteld gaan we met die zoekwoorden verder. Wij maken een title, description en een homepagina tekst. Met deze voorbeelden kunt u aan de slag met de rest. U mag ons altijd vragen stellen en een zelfgemaakte tekst sturen. Probeer u dan wel aan de regeltjes te houden zoals het gebruik van H1 en H2 koppen. Wat tips hierover vindt u in mijn blog over webteksten. Lukt het u niet om SEO webteksten te schrijven of u heeft er simpelweg geen tijd voor? Dan kunnen wij die taak uit handen nemen. Mail of bel ons gerust voor meer informatie!

Adwords

Heeft u voor een Basic of Adwords pakket gekozen, dan zetten wij ook Adwords voor u in. We zullen hier dieper op in gaan in een volgende blog. Terwijl wij aan de slag gaan met uw Adwords campagne(s) kunt u met het adviesrapport aan de slag. Want wist u dat een goede SEO optimalisatie zelfs kan leiden tot een hogere kwaliteitsscore in Adwords? Hierdoor dalen de kosten per klik en zijn er ook meer transacties te verwachten voor hetzelfde budget.

Heeft u nog andere vragen of vind u dat deze blog iets mist? Stuur mij een email en wellicht wordt uw vraag in een volgende blog behandeld!

Anouk de Wildt
Online Marketeer
a.dewildt@seoonlinemarketing.nl

Anouk de Wildt