SEO Adviesrapport

18 maart 2013
Geen reacties

Bij SEO Online Marketing houden we de kosten van de klant graag laag. Dit doen wij voornamelijk door het aanbieden van pakketten. Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende pakketten: het light, basic en Adwords pakket. Kiest u voor een light of basic pakket dan is een van de belangrijke dingen die u krijgt het adviesrapport. Hier geef ik u graag wat meer informatie over.

Content en techniek

Nadat u een welkomstmailtje van Laura heeft gehad en u ons gekoppeld heeft aan Google Analytics kunnen wij met dit adviesrapport aan de slag. In een adviesrapport geven wij, naast het maken van een 0-meting, advies over een aantal belangrijke punten die u helpen bij het optimaliseren van uw website. Deze punten zijn vooral gericht op techniek en content. Wat kunnen we op technisch vlak verbeteren en hoe kunnen we het beste teksten herschrijven door middel van het gebruiken van zoekwoorden? Kortom: Waar liggen uw kansen op online marketing gebied?

0-meting vanuit Google Analytics

Bij een 0-meting wordt er gekeken naar een aantal gegevens van uw Google Analytics account, zetten we de online concurrentie op een rij en kijken we bijvoorbeeld naar uw geplaatste metatags, uw huidige pagerank en backlinks, technische leesbaarheid en de inhoudelijke status van uw website. Na de 0-meting gaan we bovenstaande (en meer!) puntjes nogmaals af en geven we advies. Wat kunt u doen om deze fouten te verbeteren? Welke metatags zouden er geplaatst moeten worden zodat uw website beter geïndexeerd en dus geoptimaliseerd wordt?

Zoekwoorden onderzoek en meer

Naast het adviesrapport krijgt u ook een aantal bijlagen van ons. Het zoekwoorden onderzoek is een belangrijke bijlage. Ons zoekwoorden onderzoek is de basis van het content gedeelte van het adviesrapport. Bent u benieuwd hoe zo’n zoekwoorden onderzoek gemaakt wordt? Dan verwijs ik u graag door naar een blog van mijn collega Gijs. Door het koppelen van goed scorende woorden aan verschillende pagina’s of producten van  uw website wordt u beter gevonden. Wij geven een voorbeeld door alvast een koppeling van zoekwoorden te maken voor uw hoofdnavigatie. Heeft u bijvoorbeeld een winkel in kantoorartikelen? Dan zouden wij uw homepagina kunnen koppelen met de volgende drie woorden: schrijfwaren, kantoorinrichting  en verzendmiddelen. Met deze drie woorden gaan wij voor u aan de slag. We schrijven een advies hoe deze woorden te gebruiken, we maken een title en description en een tekst voor op de homepagina. Wilt u graag wat meer uitleg over metatags? Leest u dan mijn blogs welke ik een paar maanden geleden geschreven heb. Als u akkoord gaat met de drie voorgestelde woorden, dan gaan wij hier ook mee linkbuilden.

Adviesrapport gekregen, maar wat nu?

Als u het adviesrapport van een van onze online marketeers heeft gekregen, dan raden wij u altijd aan deze zeer goed door te lezen. Uiteraard vinden wij het geen probleem om al uw vragen  te beantwoorden, maar voor de zekerheid hebben we ook blog geschreven waarin u kunt lezen wat er in grote lijnen nu eigenlijk allemaal moet gebeuren na het ontvangen van zo’n adviesrapport.
Anouk de Wildt
Online Marketeer

Anouk de Wildt