Van contract tot contact

12 maart 2013
Geen reacties

Bijna al onze medewerkers zijn nu via een blog aan bod geweest. Wie doet wat? Zo hebben wij junioren die hier tijdens hun studietijd werken, maar ook parttimers en fulltimers. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk bij SEO Online Marketing? Het lijkt mij leuk wat meer inzicht te geven in onze processen.

Wanneer er een definitief akkoord is gekomen van een klant een contract getekend is krijg ik de overeenkomst in handen en kan het proces in gang gezet worden. Ik start altijd met het verzamelen van de gegevens zodat ik een klantmap aan kan maken. Als ik alles compleet heb kan ik het eerste contact leggen met de klant; het welkomstmailtje! Het welkomstmailtje is van groot belang omdat ik hierin vraag om het Google Analytics account van de klant aan die van ons te koppelen. De gegevens uit Analytics spelen een belangrijke rol binnen ons proces, hier halen we veel informatie uit voor het adviesrapport. Natuurlijk is het ook fijn voor een klant om te weten wie hun contactpersoon binnen het bedrijf is, dit is na het welkomstmailtje ook meteen duidelijk.

Zoekwoordenonderzoek

Na het welkomstmailtje kan het proces in gang gezet worden. Het zoekwoordenonderzoek wordt toegewezen aan één van onze junior online marketeers. Wil je meer weten over het zoekwoordenonderzoek? Lees dan de blog van Gijs. Na het afronden van het zoekwoordenonderzoek kan het adviesrapport gemaakt worden door een van onze online marketeers.

SEO Adviesrapport en Adwords

Wanneer het adviesrapport klaar is wordt dit naar de klant verstuurd, wordt er een linkbuilder toegewezen en krijgt de klant elke maand een rapportage. Vanaf dit moment ligt de verantwoordelijkheid weer bij mij. Ik houd het proces in de gaten, neem contact op met de klant omtrent de doorvoeringen van de adviezen uit ons adviesrapport. Er zijn na het ontvangen van het adviesrapport een aantal stappen die de klant zelf kan uitvoeren, waar we de klant bij kunnen helpen of zelfs geheel uit de klant zijn handen kunnen nemen. Lees daar meer over in blog 1 en blog 2 van Anouk. Heeft de klant voor een Basic of Adwords pakket gekozen, dan wijs ik ook een Adwords specialist toe. Tijdens het gehele traject ben ik eerste aanspreekpunt voor de klant. Zijn er in die periode vragen? Dan zal de klant ook altijd bij mij terecht komen!

Wat er zo leuk is aan mijn functie? Dat ik elke dag nieuwe dingen leer. Iedere klant stelt andere vragen, wanneer ik daar zelf geen passend antwoord op weet dan kan ik de kennis gaan op doen bij verschillende collega’s. Zij geven mij een hoop informatie en ik leer hier weer van door het aan de klant door te geven. Wat voor mij daarnaast ook een groot pluspunt is, is dat ik veel contact met klanten én mijn collega’s heb!

Al klant bij SEO Online Marketing? Dan zullen we elkaar vast al eens gesproken hebben. Nog geen klant of meer weten over het proces of een specifiek gedeelte bij SEO Online Marketing? Neem dan gerust contact met mij op!
Laura Timmermans
Projectmanager

Laura Timmermans