seo online marketing logo

SEO Adviesrapportenschrijver en Google fanaat: Falco

Bastin van Oers
Bastin van Oers
15 oktober 2012

“An update to our search algorithms” luidt het 8 oktober op een officieel Google blog. Een perfect voorbeeld van een nieuwsbericht die ik, Falco Kusters, erg interessant vind. De SEO wereld is constant in beweging, er gebeurt altijd iets. Je moet eigenlijk altijd up-to-date blijven, om optimaal te kunnen presteren. Ik begon met het lezen over SEO toen ik nog een kind was. Computers waren erg interessant, ik wilde er alles over weten. Deze interesse werd steeds minder breed, omdat ik online marketing nou eenmaal leuker vond dan uit welke onderdelen een processor bestaat.

SEO en Google

Ik las zoveel mogelijk over SEO en SEA en raakte gefascineerd door Google. Hoe een bedrijf zo machtig werd, zoveel mensen hielp met hun zoektocht op het internet, maar tegelijk eigenlijk niemand precies wist hoe. Het Google Algoritme, een mysterieuze formule die een site een score geeft aan de hand van verschillende geheime ranking factoren. Niemand weet precies hoe dit algoritme in elkaar ziet, terwijl er iedere dag door online marketeers over de hele wereld tests worden gedaan om achter het algoritme te komen. Ik begon zelf ook met testen. Het begon met een quiz website, gemaakt door een vriend van me. Mijn doel was om deze website zo hoog mogelijk in Google te laten komen. Helaas bestond deze website geheel uit javascript, iets waar Google toen helemaal niet mee overweg kon. Mijn tweede site was een site zonder javascript, met een pagina. Al snel bleek dat Google op zoek is naar websites die gebruikers veel informatie te bieden hebben, en mijn website had dat toen nog niet. Dus begon ik de website uit te breiden, waardoor mijn testwebsite langzaam maar zeker steeds hoger in Google kwam te staan.

Linkbuilden

Al snel bleek dat ik achterbleef bij de concurrentie. Na veel lezen en hulp van ervaren marketeers kwam ik erachter dat mijn probleem was dat er geen backlinks bestonden naar mijn website. Ik moest meer gaan “linkbuilden”. Linkbuilden is het proberen om zogenaamde backlinks (verwijzingen) naar je site te krijgen op andere websites. Dit hielp enorm veel, ik bleef linkbuilden tot ik op de eerste plek stond. Op dat moment was ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik hoorde van een bedrijf in breda: SEO Online Marketing. Een bedrijf wat precies deed wat ik zo interessant vond en waar ik meer over wilde weten. Ik mocht aan de slag als linkbuilder, waardoor ik me nog meer kon verdiepen in het linkbuilden.

Onpage ranking factoren

Ik bleef de SEO wereld ook volgen, naast het linkbuilden begon ik ook steeds meer te leren over onpage ranking factoren die cruciaal zijn voor de positie binnen Google. Na een paar maanden te hebben gelinkbuild, was ik opnieuw klaar voor de volgende uitdaging. SEO Online marketing was het hier ook mee eens, ik mocht me bezig gaan houden met adviesrapporten. Een adviesrapport is een uitgebreid rapport, waarin een website op zowel technisch als inhoudelijk wordt onderzocht. Vervolgens geef ik adviezen, waarvan ik denk dat ze voordelig zouden zijn voor de ranking bij Google. Iedere nieuwe klant van SEO Online Marketing krijgt een adviesrapport, zodat naast de linkbuilding de website ook helemaal tiptop in orde is. Naast het schrijven van adviesrapporten ben ik altijd het seo nieuws blijven volgen en blijven testen welke dingen nou echt werken. Ik zal dit altijd blijven doen, zodat ik het beste advies kan geven waardoor uw website hoger in Google komt, meer bezoekers krijgt en uiteindelijk meer verdient. Aarzel niet om me te benaderen voor vragen of voor een discussie over de technische kant van seo, ik ben te bereiken via f.kusters@seoonlinemarketing.nl

Falco Kusters
Online Marketeer

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram