Blog

17 mei 2011
Geen reacties

In dit artikel bespreek ik de voor en nadelen van een verkoopsite op een los domein en een aantal belangrijke stappen voor het opbouwen van een TOP landingspagina. Actiemarketing als onderdeel van het marketingplan Actiemarketing is een niet meer weg te denken onderdeel van het marketingplan. Met actiemarketing kan je op korte termijn de doelgroep

23 maart 2011
Geen reacties

Een belangrijk deel van website optimalisatie is conversie optimalisatie. Mooi dat er bezoekers op je website komen door de inzet van SEO of SEA, maar hoe zorg je voor een optimale conversie? In dit artikel bespreek ik hoe je start met conversies meten, hoe je op je website de conversie kan verhogen en 6 conversie

16 februari 2011
Geen reacties

SEO is een afkorting van Search Engine Optimalisation. In het Nederlands; zoekmachine optimalisatie. Oftewel het bevorderen van een goede ‘organische vermelding’ binnen de zoekmachines. Het woord ‘organisch’ is hier wat vreemd gekozen, maar betekend de niet-betaalde resultaten in de Google Ranking. De tegenhanger van SEO is SEA. Het inzetten van Search Engine Advertising. Ofwel het

2 februari 2011
Geen reacties

De laatste tijd is er nogal wat te doen geweest over het belang van metatags op de website. Sommigen geven aan dat het belang enorm overschat is en dat Google weinig waarde meer hecht aan metatags. Google pakt regelmatig ook zelf een omschrijving van de site of van een dmoz vermelding. Goed opgebouwde metatags dragen

13 januari 2011
Geen reacties

Regelmatig spreek ik MKB ondernemers die aangeven te adverteren via zoekmachines ook SEA genoemd. Dit betreft vaak Google Adwords campagnes voor een website of webshop. Dit wordt ook weleens aangehaald als reden om maar niet te investeren in zoekmachine optimalisatie (ook SEO genoemd). SEO is de organische ofwel gratis vermelding in de Google resultaten. In