SEO trends 2017

2017 is alweer meer dan een maand jong. Hoogste tijd om de SEO trends door te nemen. De locatie van waar de zoekopdracht wordt uitgevoerd is essentieel geworden in Google. Zoek je een pizzaria en sta je in utrecht, dan is het handig dat je de dichtsbijzijnde pizzaria vind en niet één uit Amsterdam. Zorg dus dat je aan de slag gaat met Google Mijn Bedrijf en zorg dat deze up to date blijft. Google kijkt (indexeert) niet meer specifiek bij één landingspagina welke geoptimaliseerd is voor een bepaalde zoekterm maar zet dit in verhouding met de rest van de content van de website. Content marketing is dus nog belangrijker geworden. Je zou dit kunnen vertalen naar het volgende: meerdere landingspagina's omtrent een onderwerp. Het gebruik van Google op een mobiele telefoon heeft het gebruik van Google op een desktop ingehaald. Veel meer mensen gebruiken dan ook de gesproken zoekfunctie van Google op hun telefoon. Dit resulteert vaak in langere zoekopdrachten. Men wordt immers minder moe van iets inspreken dan het intypen van een lange zoekterm. Backlinks blijven enorm belangrijk. Dat verandert eigenlijk niet. De manier waarop Google hiermee omgaat echter wel. Sinds de bekende Penguin Update is het effect van backlinks veel sneller zichtbaar in de zoekmachine. Blijven werken aan je backlinks dus! Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.
Waarschijnlijk heb je je SEO strategie en online marketing plannen al bedacht. Toch is het handig om onderstaande SEO trends nog eens goed door te nemen.De belangrijkste SEO trends op een rij:
SEO trend #1: Zoekopdrachten via mobiele telefoon
SEO trend #2: Landingspagina's
SEO trend #3: Gesproken zoekopdrachten
SEO trend #4: Backlinks
Hulp nodig bij SEO?