- Unieke en relevante inhoud, dat daadwerkelijk bijdraagt.
- Het hebben van een contactpagina schijnt goed te zijn.
- Domain trust en trustrank is de mate waarop jouw website wordt vertrouwd, hoe hoger hoe beter.
- De architectuur van je website, Google vindt het fijn als het goed in elkaar zit.
- Het toevoegen van nieuwe inhoud, hoe vaak verschijnt er iets nieuws op je website? Vaker is beter.
- Het aantal pagina’s van je website, niet teveel, maar ook zeker niet te weinig.
- De aanwezigheid van een sitemap, ja is goed, nee is niet goed.
- De uptime van je website, hoe hoger hoe beter.
- De locatie van de server waarop jouw website staat, ‘obscure’ locaties, daar houdt Google niet zo van.
- SSL-certificaten worden door Google geïndexeerd. Het hebben van een SSL-certificaat is dus goed voor de ranking, dit geldt met name voor e-commercewebsites.
- Het hebben van pagina’s met algemene voorwaarden, juridische kennisgeving, etc. interpreteert Google als betrouwbaar en is dus goed voor de ranking.
- Dubbele pagina’s of pagina’s binnen je website met duplicated content hebben een negatieve invloed.
- Gebruik maken van breadcrumb navigation ziet Google als gebruiksvriendelijk en helpt om hoger te scoren.
- Als je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten dan is dat beter.
- Het helpt om YouTube-video’s op je website te hebben, waarschijnlijk omdat YouTube van Google is?
- De gebruiksvriendelijkheid van de inhoud van de pagina, hoe makkelijker te gebruiken hoe beter dat is.
- Het kan zijn dat het gebruik van Google Analytics en Webmaster Tools bijdraagt aan de ranking van je website. Het zijn in ieder geval handige tools om te gebruiken.
- De aanwezigheid op onafhankelijke review-websites, zoals TrustPilot, is goed voor je ranking, helemaal als de beoordelingen positief zijn.
SEO tips voor de pagina’s van je website
