Het belang van SEO bij SEA

Met Google Adwords kun je snel scoren met je website. Met een account, wat budget en natuurlijk een website, kun je binnen enkele minuten al bovenaan staan. Dus waarom zou je dan nog SEO doen? Dit is een grote valkuil. De essentie van de Google zoekmachine is namelijk om hun klanten (mensen die zoeken met Google) het beste resultaat te geven. En jawel, dit geldt dus ook voor betaalde Google advertenties! SEA staat voor Search Engine Advertising. Oftewel, adverteren in de zoekmachines. De bekendste is natuurlijk Google. Het advertentiesysteem van Google wordt Google Adwords genoemd. Je zult ze vast weleens gezien hebben, de advertensies boven- en onderaan het resultatenscherm van Google nadat je een zoekopdracht hebt ingevoerd. Adwords werkt via het Pay-per-click systeem: Voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt, betaal je een vast bedrag. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk o.a. van de populariteit van een zoekwoord, de kwaliteit van je advertentie, de locatie en de kwaliteit van je website(!). De essentie van Google is hun klanten het beste resultaat te geven op basis van het ingegeven zoekwoord. Je moet er dus voor zorgen, dat wanneer iemand op jouw advertentie klikt, en ze op de door jouw gekozen webpagina bezoeken, dat deze seo-technisch in orde is voor hetgeen je mee adverteert. Wanneer je dus adverteert voor het verkopen van een hamer, zorg dan dat de landingspagina geoptimaliseerd is voor het zoekwoord "hamer kopen". Wanneer je website SEO proof en up-to-date is, en de landingspagina is geoptimaliseerd voor het betreffende zoekwoord, heb je grote kans dat je advertentie beter scoort en dat je dus minder betaalt voor een klik dan je concurrent die zelfs een plaats lager staat. Wanneer je dus aan de slag gaat met adverteren in Google zorg dan voor het volgende: Wil je meer weten over het werken met Google Adwords?Search Engine Advertising
Google Adwords
Combineer SEO met SEA
Aan de slag...
Lees dan deze blog.