Veelgestelde vragen
Hier vindt u veel antwoorden op verschillende vragen. Staat uw vraag en antwoord er niet bij? Neem dan vrijblijvend contact op.
Algemeen
SEO Online Marketing is een gespecialiseerd SEO bureau voor het MKB. Wij helpen bedrijven in de regio Breda, Bergen op Zoom, Etten-Leur, Roosendaal en gemeente Moerdijk om beter vindbaar te worden in zoekmachines zoals Google. Onze focus ligt op zoekmachineoptimalisatie (SEO), aangevuld met Google Ads (SEA) voor directe zichtbaarheid.
Wij richten ons op MKB-bedrijven met een bestaande website of webshop die hun online zichtbaarheid willen vergroten. Of u nu lokaal of landelijk actief bent, wij zorgen voor meetbare resultaten door middel van effectieve SEO-strategieën.
Bij het verbeteren van uw online vindbaarheid via SEO kunt u binnen 3 tot 6 maanden de eerste verbeteringen verwachten. Tussen 6 en 12 maanden bouwen we verder aan duurzame groei in Google, afhankelijk van uw branche en concurrentie.
Zeker. SEO zorgt voor structurele, langdurige vindbaarheid, terwijl SEA (Google Ads) ideaal is voor snelle zichtbaarheid of tijdelijke promoties. Samen vormen ze een krachtige combinatie om uw online aanwezigheid te versterken.
In principe niet. Wel leent het ene CMS systeem zich beter voor SEO dan het andere. In ons adviesrapport komen wij hier op terug.
SEO
SEO is de afkorting van de Engelse term Search Engine Optimization. In het Nederlands betekent dit Zoekmachine optimalisatie. Zoekmachineoptimalisatie is een reeks technische en inhoudelijke werkzaamheden gericht op het optimaliseren van een website (of webpagina) op het rankingalgoritme van een zoekmachine, zodat deze gemakkelijk kan worden gevonden, gecrawld, geïndexeerd en weergegeven in de zoekmachines voor relevante zoekopdrachten.
Natuurlijk kan dat! Maar... schoenmaker blijf bij je leest. Als ondernemer moet u niet alles zelf willen doen. Dat spreekt voor zich. Uw bedrijf is ergens heel goed in en u wilt dat mensen dat bij u afnemen. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor SEO bedrijven. SEO levert uiteindelijk altijd geld op. Bovendien bent u nooit klaar met zoekmachine optimalisatie omdat algoritmes van zoekmachines en behoeftes van mensen continu veranderen. Het is dan fijn dat er een partij is die dat allemaal voor u bijhoudt en waarmee u op z'n tijd eens mee kunt sparren.
Page Authority is de waarde die bepaalt hoe goed een webpagina scoort in de zoekresultaten van zoekmachine Google. Hierin wordt alleen een losse pagina meegenomen. Voor de waarde van je gehele website wordt Domain Authority (DA) gebruikt.
Met Domain Authority wordt aangegeven hoe een website in de zoekresultaten van Google gezien wordt. Hiermee wordt gemeten hoe goed en sterk jouw website is tegenover andere, vergelijkbare sites. Voorheen werd Google Pagerank hiervoor gebruikt. Domain Authority wordt weergegeven op een schaal van 1 tot 100. Hoe hoger je komt, hoe moeilijker het is om verder omhoog te klimmen in DA.
Een meta tag is een veld in een document dat specifieke data voor zoekmachines bevat. Een document (webpagina) kan doorgaans meerdere metatags bevatten, die verschillende informatie geeft over de pagina zoals taal, omschrijving, zoekwoorden, etc.
CMS staat voor Content Management System. Met een CMS kun je je eigen website te beheren. Je moet dan denken aan het aanpassen en toevoegen van teksten, afbeeldingen en menu's. Ook kunt je in dit systeem je website uitbreiden met functionaliteiten. Wanneer je gebruik maakt van een open-source CMS zoals Joomla of Wordpress is het grootste voordeel de prijs. Open-source wil min of meer zeggen dat het gratis is. Bij normale software moet je licenties betalen. Dit zijn maandelijkse of jaarlijkse gebruikskosten. Bij het gebruik van een open-source CMS zoals Wordpress of Joomla zijn er nagenoeg geen beperkingen. Wanneer je nu een makelaar of autodealer bent, groothandel of winkel, voor ieder idee is er een oplossing beschikbaar.
Met de content van een website bedoelt men alle inhoud van de website zoals teksten, video's en afbeeldingen. Etc.
Dit is de naam voor het proces waarbij men op zoek gaat naar websites om een link op te plaatsen.
SEO Online Marketing Dashboard
U ontvangt van ons een (automatische) e-mail met daarin uw wachtwoord. Dit wordt gestuurd naar het door u opgegeven e-mailadres.
Het dashboard geeft u 24/7 inzicht in de resultaten van uw SEO-traject. U ziet precies wat we doen, wat het oplevert en waar kansen liggen. Eenvoudig en overzichtelijk
U ziet onder andere hoe uw website scoort in Google, op welke zoekwoorden u stijgt, hoeveel technische verbeterpunten er zijn, en hoe uw linkprofiel zich ontwikkelt. Alles overzichtelijk weergegeven.
De gegevens worden dagelijks automatisch bijgewerkt. Zo heeft u altijd de meest actuele informatie over uw online vindbaarheid.
Ja, u krijgt persoonlijke inloggegevens en kunt altijd inloggen. U hoeft geen rapportages af te wachten – alle data is direct beschikbaar wanneer het u uitkomt.
Nee, het dashboard is juist ontworpen voor eenvoud. Geen technisch gedoe, maar heldere grafieken, duidelijke tabellen en praktische inzichten.
SEO Pakketten
Onze SEO pakketten verschillen in intensiteit en aanpak. SEO Basic richt zich op het optimaliseren van de basis. Met Premium en Ultimate werken we aan uitgebreidere zoekwoordstrategieën, landingspagina’s en linkbuilding. Zo sluit elk pakket aan op uw ambities.
Opschalen kan altijd. Als u wilt uitbreiden naar een uitgebreider SEO pakket of extra diensten zoals Google Ads wilt toevoegen, passen we dit eenvoudig voor u aan.
Bij elk SEO pakket geldt een contractduur van 24 maanden. Daarna wordt het contract stilzwijgend maandelijks verlengd. U behoudt dus duidelijkheid én continuïteit.
Elk pakket bevat een website optimalisatie rapport, nieuwe landingspagina’s en linkbuilding. Resultaten volgt u 24/7 in het SEO Online Marketing Dashboard. Bij Premium en Ultimate is er ruimte voor meer zoekwoorden, linkbuilding en uitbreiding met Google Ads-campagnes.