Adwords Google Optimalisatie zorgt voor een besparing!

Ik kom steeds meer klanten tegen die heel veel geld verbranden in hun Adwords Google account. Ze hebben ooit eens een Adwords account opgezet en er vervolgens nooit meer naar om gekeken. Dit is zo zonde!

Door een gestructureerde opbouw van de Adwords campagnes kan je zeer veel mooie resultaten bereiken. In dit artikel beschrijf ik de 6 belangrijkste valkuilen en 8 tips hoe een Adwords Google campagne geld oplevert! Tot slot heb ik een printscreen van een écht succesvolle campagne!

Adwords van Google levert, mits goed ingezet, altijd geld op!

6 valkuilen bij een Adwords Google campagne

  1. Veel te breed ingezet. Geen branding doelstelling -> nooit brede zoektermen gebruiken
  2. Campagne structuur die niet aansluit bij de websitestructuur
  3. Interne concurrentie (zelfde zoekwoorden in verschillende adwords google campagnes)
  4. Maar 1 advertentie in een advertentiegroep
  5. Main keywords onvoldoende gebruikt in advertentieteksten
  6. Geen conversie doelen (e-commerce code) ingesteld

Adwords optimalisatie, 8 concrete adwords tips

Ik heb 8 adwords optimalisatie tips beschreven die je direct kunt toepassen voor een succesvolle campagne.

  1. Gebruik het zoekwoorden onderzoek als basis voor de opbouw van je campagne. Later ook woorden uit Webmaster hulpprogramma
  2. Start met een dumpcampagne waar vanuit je adwords optimalisatie toepast
  3. Gebruik goede relevante sitelinks. Dit genereert veel extra CTR!
  4. Bij sales doelstellingen enkel exacte zoekwoorden [ ] gebruiken
  5. Gebruik het main keyword in de titel van je advertentie, omschrijving, zichtbare url etc
  6. Werk met een duidelijke call to action bij elke omschrijving!
  7. Zorg dat de bezoeker zo diep mogelijk in de website terecht komt. Is de pagina te algemeen? Maak een landingspagina.
  8. Adwords optimalisatie staat of valt bij een focus op het beheer. Meten = weten! Daarna bijsturen.

De bovenste campagne ‘Adwords search’ is opgezet door het Adwords Google team. Was geen succes zoals je ziet……… Dit is overigens ook niet de enige site die zwembaden verkoopt 😉 Adwords Google concurrenten zijn onder andere: Wehkamp, Boerenbond-Welkoop etc.

Een Adwords professional hoeft niet veel te kosten!

Wil je echt geld besparen op je huidige campagne of meer resultaat behalen? Werk dan met een Google Adwords professional. Heb je een budget van €100,00 p/m dan kunnen wij al veel voor je betekenen. Een Adwords professional stelt duidelijke doelen op en beheerd de campagne voor je en stelt deze voortdurend bij. Een Adwords professional behaalt het maximale resultaat uit een campagne! Let op dat iemand die zich voordoet als Adwords professional wel een Qualified Individual in huis heeft.

Het allerbelangrijkste voor een succesvolle Adwords Google campagne zou ik bijna vergeten:

Adwords Google investeringen hangen ook nauw samen met on page optimalisatie. De kwaliteitsscore van een zoekwoord wordt voor een groot gedeelte bepaald door de kwaliteit van de pagina waar de bezoeker op terecht komt. Een goed geoptimaliseerde pagina leidt tot een hoge kwaliteitsscore 8/10 tot 10/10. Een dergelijke kwaliteitsscore zorgt voor een lage CPC (kosten per klik). Voorbeeld kwaliteitsscore:

Heb je vragen over Adwords optimalisatie? Ik help graag.

Groeten,

Bastin van Oers
SEO Online Marketing
076-7503344
Adwords Qualified Individual

Bastin van Oers

Ondernemer in de online marketing en directeur van SEO Online Marketing BV in Breda. Ik help MKB ondernemers graag om via hun website concrete offertes, contactaanvragen of directe omzet te behalen. Met een ander bedrijf exploiteren wij diverse succesvolle webshops. Verder spreek ik regelmatig op seminars en geef ik in-company workshops op het gebied van online marketing. Voeg me toe op

Your Turn To Talk

Leave a reply:

Your email address will not be published.